1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (1 Vote)

Telekom reklám

*************************

telekom logo – 40s +++ Értékelés: 4,8/10

Szlogen: Adj értelmet a korlátlanságnak a Tettek Hálózatán!
Én mindig azt hittem, egy reklámnak könnyen befogadhatónak kell lennie, hisz abban a 20, 30, 40 másodpercben felfogni, értelmezni csak bizonyos mennyiségű információt lehet egy átlagos IQ-jú embernek. Én mindig azt hittem, a reklám az átlagembernek készül azon egyszerű oknál fogva, hogy ők vannak többen. De hát én nem vagyok reklámszakember, sem reklámpszichológus, vagy zseniális kreatív egy nagyon jól menő reklámirodánál, így hát tévedhetek is. Ők nyilván nem. Persze lehet, az én értelmi képességeim átlagon aluliak…

***************

***************

Például nézem ezt a most szóban forgó reklámfilmet, és első blikkre pont egy kukkot sem értek belőle. Megnézem újból és újból, majd felkeresem a vonatkozó honlapot, és így, lassan, lassan megvilágosodik a koncepció. De hogy Kati néni Nyákospusztán a tévé előtt ülve… már megint ez a diszkriminációs hozzáállásom… lehet, ő érti, egy guru ő voltaképp, és a mobilján nézi a smart baromfiudvarának minden rezdülését.

Talán valahogy így történhetett:

Nos kedves kollégák – kezdte mondandóját imígyen a főnöknő a brainstormingon… nem, nem, azért ennél sokkal lazábbak. Gyerekek, idefigyeljetek! Mondom az új koncepciót. Itt ez az új korlátlan csomag, de nem ám azt fogjuk szajkózni, hogy korlátlan, korlátlan, korlátlan, hanem rendesen hozzáadott értékkel fogunk dolgozni. Tanítani fogunk. Mondhatnám jó szóval oktatni, ahogy valamely nevesebb költő említette valahol. Három… nem négy dolgot kell elmagyaráznunk… jó, jó, megpróbálom eladni a 40 másodpercet, gazdag cég, bírni fogják. Tehát ne legyél tartalomfüggő, ne legyél like függő, ne terjessz álhíreket, és ne zaklass senkit a neten. Ezekre kérek ötleteket. De főnök, mindezt max 40 másodpercben? Kevesled Gézám? Csak nehogy a bónuszodat is keveseld majd.

Így aztán Géza, Jolán, Gizike, és Ede kreatívok kiizzadták a következő storyboard-ot. Én a narrációból, illetve a honlapról találtam ki, melyik részlet, melyik dolgot próbálja elmagyarázni.

Ne légy tartalomfüggő! Azt mondja, azt hiszed, hogy te használod a korlátlan netet? Dehogyis! A net használ téged! Nagyon jó Gizikém, most lássuk a képi anyagot. Igen… egy férfi áll egy szobában, és a saját óriási fejét nézi, ami áll egy szobában, illetve abban a szobában annak a közepén, és ilyen szalagban folyamatosan megy be a szájába sok sok kép végtelenül. És ez azt szimbolizálja, hogy a férfi éppen ráébred a saját létvalóságára, mintegy kilép abból, rálát arra, és elszörnyed, ráébred, hogy ő válogatás nélkül ette eddig a netet, mert hogy ott mindenféle képek vannak válogatás nélkül, igen, ezt lehet tudni valahogy, és van ott egy hősugárzó is jelképezvén, milyen heves ez a ráébredés, és még nincs vége, mert kiderül, ez az egész egy kép egy kiállításon, egy mozgó installáció, nézik a látogatók, ahogy szokták egy kiállításon, és jegyzetelnek, meg mobillal fényképeznek, akkor a férfi kirohan a képből üvöltve, mintegy szimbolizálva revelatív esszenciális egzisztencialiatív inhibitációját. Rejekcióját még azzal is akcentualizálja, hogy az egyik látogató vállára dobja törülközőjét. Nagyon jó Gizikém, Gizikém nagyon jó, Gizikém, Gizikém… na jó, még egy képet megnézek, a többit majd holnap. Ede? Mivel rukkolsz elő nekünk?

Rukkolával hehehe, hehe, he… izé… na itt van ez… ezt gondoltam. A molesztálósra volna ötletem, hogy jellegzetesen egy iskolai vécében, illetve mosdóban, mert itt ugye a mosdó résznél van nagyobb tér, és akkor ott három ilyen emotikonfejű gyerek szimbolizálva molesztál egy rendesfejű gyereket, aki meg van rettenve ettől, és az emotikonok olyan gonoszak persze, és kifelé néznek, mert ugye ez is a kiállítás része, ott vannak ugyanazok a látogatók, ez a koncepció gerince, és úgy szimbolizálják a molesztálást, hogy jól rámutatnak az alanyra, vagy valami ilyesmi. Fontos a kompozíció térhasználata, a támadók támadólag előre hajlanak, az alany meg hátra. Azonnal átmegy ez a befogadóónak majd. Ja, és a nevelés része, hogy a látogatók egyrészt lehetnek látogatók, illetve néma szemtanúk úgymond, de felállhatnának egymás vállára is, hogy elérhessék a valamiért nagyon magasan lévő… illetve azért van magasan, mert azt szimbolizálja, hogy összefogni nem könnyű, mint ahogy egymás vállára állni se, de ha sikerül, akkor az egy nagy tett. Ja, az van magasan, hogy jelentem, ez egy tábla, ez van ráírva, hogy jelentem, illetve egy klikkelhető hivatkozás ez szimbolice. Mert ugye, ha egymás vállára állva jelentjük, szimbolice sokan, összefogva, akkor elejét vehetjük ennek, és megakadályozhatjuk. Jó, van egy kis negatív konnotációja is, jelentem, feljelentem, de jelentem ez nem jelentős, ugye…

Nagyon jó gyerekek, és akkor lesz még kettő, hasonlóan könnyen értelmezhető szimbolice rendszerünk, belenyomjuk nekik 40 másodpercbe, oszt jónapot, zsozsó jön, mint a tenger. A lényeg, mi értsük, és a megrendelő. Nekik meg szépen elmagyarázzuk. Nagyon tehetségesek vagytok. Mennyi jó ötlet! Mennyi mély, szép szimbólummal! Tökre leszarom, hogy ez nem egy nagyjátékfilm…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 7/10

A technika (Technology) – 6/10