1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

KFC reklám

*************************

KFC Rocker szendvics – 30s +++ Értékelés: 4,8/10

A Rocker, meg a Rocker Fresh beszélgetnek a vonaton. Azt mondja a Rocker… nem, semmi, csak így is kezdődhetne egy vicc. Mert hogy ezek sztárok, vagyis személyek, akik tudnak beszélgetni. Tudom, ebben a fogyasztói világban már régen ki vagyon terjesztve a sztárság fogalma mindenre, amire akarod. Talán még rád is. Rám persze biztosan. Az érdekes inkább az, hogy nekünk akárhányszor lehet farkast kiáltani. Nem csépelődik el.

***************

***************

Vagyis nem unjuk. Ez is sztár, meg az is sztár, és mi ugyanúgy izgalomba jövünk tőle, mert hisz ő, az, egy sztár. A sztár közelébe jutni pedig nagy dolog. Vagy nagydolog? Nem, nem, sztár közelében lenni felemelő érzés. Hát még megenni.

Itt is extázisba esik a fiatalok tömege a rántott csirkés szendvics közelségétől. Póló, tetkó, minden ami belefér hirdeti rajongásuk mértékét. Az egyik sztár például csak 350 forint. Szerintem jutányos ár egy sztárért. A másikról nem tudni, legalábbis itt nem, mennyibe kerül, ő viszont új. És újnak lenni megint csak nagyon trendi.

De hát miért is baj, ha egy reklámfilm a műfaj szabályait követve abszolút túlzásokba esik? Nem baj, persze hogy nem baj. A baj az, hogy egyáltalán van. Látom, ballábbal keltél fel ma reggel. Ha nem volnának reklámok, akkor neked sem volna ilyen blogod. Rendben, kimondhatjuk tehát, a reklámok ebből a szempontból igen hasznosak. És ha vannak, hát túloznak. Te hogyan reklámoznád, ha mondjuk egy ilyen étkeztető nagyhatalom kijönne egy új termékkel? Egy új szendviccsel? Viccesen túlozva. Most gondolj bele, ott ültek a cég termékfejlesztői, marketingesei hosszú füstös brainstormingos értekezleteken, és törték a fejüket, mivel lehetne frissíteni a termékpalettát? Rengeteg verziót felskicceltek, rengeteg analízist elvégeztek, például vizsgálták a különböző verziók erősségeit, gyengeségeit, lehetősségeit, és a feltételezhető veszélyeket, amelyek a piacon leshetnek rá. Közben ittak egy rakás kávét, meg kólát, meg rendeltek nagy zacskó kajákat a mekiből… illetve izé… na mindegy. Aztán lassan, ahogy a kagyló a porszem köré igazgyöngyöt izzad, kikristályosodott, megizmosodott az ötlet, tegyünk egy szelet rántott csirkét egy zsömlébe. Némi zöldség bele, és kész. És ami a szép benne, némileg több zöldség, és már kész is egy még újabb termék. Most azt hiszed, gúnyolódom, pedig a nagy dolgok utólag nagyon egyszerű ötletnek tűnnek. Ettől zseniálisak.

Viszont véleményem szerint a kreatív csapat nem sokat izzadt az ötlettel, Pista kihúzta a fiókot, kivett belőle egy klisét, és íme, készen állt a nagy mű. És máris lehetett a kasszánál kaszálni. Mi pedig nézzük, már aki, tudod, főzés közben véletlenül, vagy épp átmentem a gyerekek szobáján, és nem hányjuk el magunkat. Sőt. Látván az igen gusztusosan fényképezett terméket, nem átall a nyál összefutni a szánkban. Már akinek. Tudod, én nem szeretem az ilyen utcai szemeteket, a világért sem mennék be egy ilyenbe, csak a múltkor a kollégám rám tukmált egy falatot, hát nem volt rossz, de ez mind műanyag. De mégis. Olyan szép, gusztusos, étvágygerjesztő itt minden. A jégsaláta harmatosan friss, nem látszik rajta a radioaktív eső sem, meg a génmódosítás, ezeket csak én tudom.

És ennyi elég a jó reklámhoz, mármint a szép, profi képek. A kajákról meg különösen jól lehet ilyeneket készíteni. Vagyis ezzel az eszközzel operálni. A hasmenés elleni tabletta esetében más eszközhöz kell nyúlni. Na látod, ebben rejlik a profizmus. Te, aki nem vagy profi, lehet, fordítva próbálkoznál. Azt képzeld el. Illetve ne képzeld.

És figyelted? Azt a finom lélektani utalást, hogy ne mindig csak a nagymenő srácok érezzék nyeregbe magukat, illetve ne csak a nagymenőkhöz szóljon a terméknépszerűsítő, tehát hogy ne csak a nagymenők vegyenek ilyet, ezért ott van az a szerencsétlen külsejű srác, aki a sztárral a kezében lép ki az étteremlánc kapuján, és lám, sztár lett most már ő is. Legalábbis azt hiszi a szerencsétlen, őt ünneplik itten. Szóval szív szegény megint. És mivel én is ilyen vagyok, csak kövérebb, tudod mikor fogok az ocsmány szendvicsedből enni!

Csak ne imádnám ennyire ezeket az egészségtelen utcai szemeteket… és akkor ezen reklám hatására fogom kipróbálni? Ó irgalom atyja ne hagyj el! Szerencsére van egy templom mindjárt a szennyforrás közelében. Ahogy lenyeltem az utolsó falatot, azonnal megyek gyónni…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}