1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

AXE reklám

*************************

AXE Hot Fever tusfürdő - 30s +++ Értékelés: 3,6/10

Úgy tűnik, az AXE alapvető marketingkommunikációs stratégája abban áll, hogy egyféle afrodiziákumként aposztrofálja termékeit, amelyek segítségével a férfiak különösen potensekké, és egyben kívánatosakká válhatnak. Ezenfelül még illatosít is a termék, szemben a Viagrával, amelytől lehet, hogy állat leszel, de ha a szagod is állati volt, hát az is marad.

***************


***************

Mellékelt klipünkben az AXE ismét csodát tesz. Adva van egy szegény mexikói, vagy inkább gringó fiatalember, akinek nem volt pénze rendes méretű rumbatökökre. Mit volt mit tenni, megvette a legolcsóbbat, és azokkal ment a buliba táncolni. Csakhogy ezek a rumbatökök annyira pirinyók voltak, hogy hiába rumbatökölt nagyszerűen a fiatalember, mégis köznevetség tárgya lett. Ugyanis, mint ebből a filmecskéből az megtanulható, Mexikóban a rumbatökök nagysága egyenes arányban áll a férfiasság nagyságával, mintegy hirdeti használója ebbéli képességeinek mértékét, mind a hormonális, mind pedig a fizikális berendezkedés vonatkozásában. A fiatalember nem bírván tovább elviselni a megaláztatásokat, merész lépésre szánta el magát. Elment lezuhanyozni, hátha az segít. Mindannyian tudjuk, hogy ebben a helyzetben számos, nyilvánvalóan könnyebb utat is választhatott volna (?), de ő hősiesen a legnehezebb próbatétellel szembesítette magát. A zuhanyozással. Most nyilván kimaradt az a rész, amikor segített egy öregasszonynak rőzsét szedni, és az jó tett helyébe jót várj alapon megajándékozta őt egy flakon AXE tusfürdővel. Ha bajba kerülsz - mondta az öregasszony - csak fújj bele háromszor ebbe a flakonba... illetve azt hiszem nem ezt mondta, de ez itt most lényegtelen. Elment hát a fiatalember egy utcai zuhanyozóba, ahol tíz dollár egy zuhanyzás, amint az a kerítésen olvasható, és elkezdett a sárga gatyájában zuhanyozni. Zuhanyzásához nyomott is magának a tenyerébe egy jó adagot abból a flakonból, amit a különös öregasszony adott neki, amikor nem láttuk, vagyis ez a rész nincs benne, csak mi jóindulatúan feltételeztük, mivelhogy itt valami varázsszerről van szó, amint az később ki is derül. Pontosabban most derül ki, mert láss csodát, ahogy a flakon tartalma a testéhez ért, parányi kis tökei azonmód hirtelen növekedésnek indultak. Az alkotó itt finoman, visszafogottan jelzi azt a bizonyos összefüggést, ami a mexikói férfiak valódi- és rumbatöke között van, mert csak árnyképen látjuk, amint a fiatalember lába közt lengő pici kis tökei hirtelen óriásivá duzzadnak, mintha heresérve lenne legalább. Mert valahogy hiába van rajta gatya, a tökei árnyéka mégis a betonra vetülnek.

Hogy azok végig a rumbatökök árnyai? Az is lehet, de nyilván az igazi tökei is megnőttek, különben mi végre ez a félreérthetetlen ráutalás?

Az csak szimbolikus, illetve az így nagyon vicces, merész poénos, pajzános, meg minden, és itt csak arról van szó, ha megnő a rumbatököd a rumbát is jobban lököd. Érted?

És lám, amint visszament a fiatalember megaláztatásainak színhelyére, és amint elővette óriási rumbatökeit, azonnal olyan hatással volt a táncmulatság lány és asszony résztvevőire, mintha a valódi óriás tökeit vette volna elő. Rögtön a legdögösebb tyúk lett az övé. Hiába no, ez olyan mexikói folklór, vegyük tudomásul, igenis ezzel jelzik a fiatalemberek a lányoknak, mekkora a tehetősségük, vagyis finomabban fogalmazva a farkuk. Útikönyvben ugyan ezt még nem láttam leírva, de hát hogy jön egy útikönyv hitelessége egy reklámklip valósághűségéhez. Csalni persze nem szabad, mert ha turpisságon kapnak, menten rumbatököt csinálnak a tökeidből.

A szlogen pedig így szól: Rázd a muchas maracast az AXE hot feverrel! Na most annak, aki nem tud se spanyolul, se angolul annak lefordítom. Így szól: rázd a sok rumbatököt az AXE forrólázzal. Nem érthető? Na jó, a sok az majdnem ugyanaz, mint a nagy, és itt egy tusfürdőről van szó, vagyis rázd a nagy rumbatököt az AXE tusfürdővel. Így se érted? Na jó, hát akkor a szájadba rágom. Fürödj meg az AXE Hot Fever nevű tusfürdőjével, ettől megnőnek a tökeid, ezután nyugodtan vehetsz egy pár hatalmas rumbatököt, amivel így már joggal jelezheted a tökeid, illetve arányosan a farkad valós méretét, és ezután menj el egy spanyol táncmulatságba, ott rázzál, vagyis táncolj, és egyúttal rázd a nagy rumbatökeidet, és akkor jó leszel az ottani csajoknál.

Hát nem mondom, elég nehezen fogtad az üzenetet, de ez csak azért van, mert egy vén f.. vagy, és nem egy mai fiatal, akik már félszavakból, meg fél metaforákból és fél szimbólumokból is megértik egymást, és már rég ott tolonganak a drogériákban ezen legújabb csodaterméket megvásárolandó.

Azért én is bekenem magam vele, oszt majd néz egy nagyot este az asszony. Szó szerint.

*******************************************************************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 4/10

{mxc}