1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

nasic reklám

*************************

nasic logo - 20s +++ Értékelés: 4,0/10

(Amikor ezt írom, éppen zajlik az ukrán-orosz háború. Úgy tűnik, ez a reklámokat nem érdekli. Mondjuk engem igen, de nehogy már a reklámok felügyelet nélkül maradjanak ?)

Egy reklámfilmben fontos a vizualitás, hiszen az egy film. Mondhatni ez a fő kommunikációs csatornája. Olyannyira fő, hogy vigyázni kell, nehogy eltakarja azt, ami a fő, magát az adott termék fogyasztására felszólító üzenetet. Nagyon sok példát láthatunk erre a hibára. Vagy nem tudom. Lehet, ez a jobb sorsra érdemes reklámkészítők passzív ellenállása a bugyutasággal szemben. Ez volna a gerilla reklám?

 

***************

***************

Az orr, ami itt elfoglalja a látható tér domináns részét, engem azonnal egy malacorra emlékeztetett. Hamvas és rózsaszín, szép nagy lukakkal, ugyan kicsit hegyesebb felső ívvel, de nem annyira, hogy megzavarná a malac asszociációt. Most megnéztem. A sertésnek is ilyen a felső íve. Jobban tud túrni vele. És innentől kezdve csak azon csodálkozom, hogy miért? Ez senki másnak nem tűnt fel az alkotógárdából? Vagy nem mertek szólni a főnöknek, mert az ő ötlete volt? És a megrendelő sem szólt semmit amikor átvette a művet? Nem. Akkor nyilván bennem van a hiba, ennyi ember nem tévedhet. És azok a szürke téglák? Értem én a szimbólumot, el vannak dugulva a likak. És azt is értem, nehéz olyan színt választani, amilyen színű nem igazán lehet a takony, már elnézést a gusztustalankodásért. Mondjuk lehetett volna rácsos kapu sűrű ráccsal. Vagy két-két keresztbe tett lándzsás páncélos katona, akik nem engedik át a levegőt sem, vagy mit tudom én, csak ne ugorjon be a takony, mint asszociáció. És ha ez csak nekem ugrik így be, mert beteges a fantáziám? Elképzelhető, de legalább átvillanhatott volna az agyán valamely készítőnek ez a lehetőség is. Lehet, átvillant, de azt gondolta, ez csak beteges fantáziájú célszemélyek esetében fordulna elő, ők meg jobb is, ha nem tartoznak a célcsoporthoz. Vélhetően elenyésző a számuk.

Emlékszem, amikor a 4:3-as képernyő arányú tévéket elkezdték felváltani a 16:9-es képarányú készülékek, a sugárzott tartalom még igen nagy része 4:3-as arányban készült. Az emberek többsége mégis úgy nézte ezeket a szélesebb képernyőkön, hogy széthúzta 16:9-esre, vagyis voltaképp eltorzítva, de nem zavarta őket. Akkoriban rákérdeztem egy ismerősömnél, hogy miért, hát azért, mert ha már megvette a szélesebb tévét, akkor az egész képernyőt ki akarja használni a pénzéért. Akkor mit akarok én ezzel a malacorral? Kit zavarna rajtam kívül? Meg olyan vicces is.

A proponált termék egyébként alkalmas szegény orr belső sérüléseinek is a gyógyítására, és láthatjuk is az animáción a repedezett belsőt, amelyet a berepülő szép piros keresztek eltüntetnek. Aztán az orr, mint egy kis állatka (malacka) hálásan odasimul az őt simogató ujjhoz.

Jó. Persze. Értjük az üzenetet. Használd ezt, és jó lesz, jót tesz az orrodnak, ha meg vagy fázva. És hát van ez a kis animáció, mert valami képnek lennie kell, hisz ez egy reklámfilm. Különben is, ez ugyan leginkább egy malacorr, de minden épelméjű ember tudja, nem malacoknak a kezelésére javasolják a szert, ez nem egy állatorvosi reklám. Akkor nem tetszik engem jól érteni. A malacorr, akárhogy is, de elviszi a fókuszt. Jé, egy malacorr! De furcsa! De érdekes! De vicces! De beteges! De akármilyenes! Disznónak néznek, vagy mi? És még mit tudom én még mi. És már el is röppent a 20 másodperc. Megeszem a kalapom, ha a többségnek ezek után az maradt a fejébe írva, hogy nasic®.

Amit tényleg nem értek, hogy pont egymillió más képi ötlet kínálkozik az ilyesmi reklámozására, mint ahogy arra valóban számtalan példa látható. Mondhatnánk nem nagy ügy, de nem mondhatjuk, mert reklámot készíteni és sugározni bizony igen drága mulatság még akkor is, ha nem élőszereplős. Persze így olcsóbb, nem kell helyszín, nem kell díszlet, nem kell jelmez, nem kell profi kreatív, illetve ez utóbbi talán mégis kellett volna, de így még olcsóbb.

És azt is mondhatnánk, mit zavar téged ez a 20 másodperc? Egyáltalán minek írogatsz te egy ilyen témájú blogféleséget? Megmondom. Csak…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10