3 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (1 Vote)

Normaflore reklám

*************************

normaflore logo Extra és Max – 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Jó, akkor most vizsgáljuk meg a hasmenés kérdését. Reklámozni kell, már úgy értem a szert, ami ellene van, mert a konkurencia szintén ráhajtott a hasmenésre. Különben nem kéne. Le akarnak nyomni minket hasmenésben, már úgy értem, ők jobban irtják a hasmenést szerintük, mint mi, és ezt nem hagyhatjuk. Szerintünk mi vagyunk a jobbak, és mivel klinikai tesztekkel ezt nem tudjuk igazolni, legalábbis közérthetően nem, meg nem is szabad mostanában más termékét fikázni, hát legalább hasmenéses reklámban legyünk jobbak…

***************

***************

Azt gondolnád, ha hasmenésed van, lemész a patikába, illetve nem mész sehová, hanem leküldöd a hozzátartozót, mondja azt a patikáriusnak, kéne valami hasmenésre. És ő ad neked valamit, amit te megeszel. Ebből következően talán a gyógyszerészek lennének a valódi célcsoport, mert hát őket kell megkérdezni még a mellékhatásokról is. Na meg a kezelőorvosodat, de ő nincs bent a gyógyszertárban ilyenkor. Meg egyáltalán. De a reklámalkotók nem így gondolkodnak, hanem az emlékeidet támadják, azaz mond csak, emlékszel, amikor a múltkor hasmenésed volt, és az milyen egy szar dolog volt? Egyébként szerintem ez is egy koncepció lehetne, de ez most nekem jutott eszembe, ezért nem is árulom el, nehogy ingyen a tied legyen.

Nos, tehát a reklámalkotók úgy emlékeztetnek téged, hogy másokat mutatnak be ezen kínos helyzetben. Ez logikus, nyilván hatásosabb, felidézőbb, ha másokat látunk olyan helyzetben szenvedni, amelybe mi is könnyen belekerülhetünk, ezért készek vagyunk megelőző intézkedéseket foganatosítani, például hasmenésölő szerre szert tenni. Egy lefejezős helyzetbe ritkán kerül az ember, ezért az ilyen helyzetek filmes látványa általában nem indítják semmiféle vásárlásra, nem úgy, mint a hasmenéses szituációk érzékletes bemutatása.

Az ám, de meddig mehetünk el az érzékletességben? Mennyire lehetünk realisták, naturálisak? Nyilván szinte semennyire sem, nem sokkoló művészfilmet készítünk. Csak sokkoló reklámfilmet szeretnénk, ezért a szép nő – mint arra más sok példát láttunk – elengedhetetlen része a hasmenéses vészhelyzet bemutatásának. Jelen példánk azért érdekes, mert nyilván a hatásomra (nyilván), már nem közvetlenül a szép nőhöz kell kapcsolnunk a hasmenéses állapotot, hanem a gyerekhez, ami egy fokkal kíméletesebb a vizuális fantáziánk szempontjából. Itt csak a végén történik utalás a szer felnőtt használatú verziójára is. Nagyon köszönöm, hogy ennyire tetszettek figyelni a tanításomra.

Viszont valamiért a gyereket éppen a mérleghintán lepi meg a görcs, csak azért is munkát adva a vizuális fantáziánknak, miszerint vajon ha nincs a nagyon közelben semmiféle kulturált elintézési lehetőség, mi történik akkor? A libikóka másik végén ülő kislány előtt nagy égés lenne, ha elszabadulnának az indulatok. Ráadásul a kissrác, mintha tudta volna mi lesz, a hasmenéses pólójában jött el a játszótérre. Vagy olyan diagnosztikus pólója van, amely vicces ábrákkal mindig jelzi, mi történik odabent. Oké, varázspóló, vicces filmes geg, a gonosz hasmenés tréfás, szinte gusztusos megjelenítése. És természetesen felső ruházatot vált a srác, miután a szert hatni engedte. És boldog, felszabadult, vidám, ugrálós, egészséges. Lám, lám, látod ugye?

Az egészet a csinos anyuka szemszögéből és narrálásával követhetjük végig, aki okosan elmagyarázza, miért pont ezt a szert választotta az oki kezelés kiegészítése céljából. Igen, ha odafigyelsz, és gondosan elolvasod a feliratokat is, akkor tudni fogod, ez csak egy kiegészítő, ez teszi teljeskörűvé az oki… illetve a tüneti… akkor most melyik kezelést? Oki van írva, tüneti van mondva, de te ezt nyilván nem veszed észre, mert ezek az apróságok nem a te tájékoztatásodra vannak odatéve, hanem a hatóságoknak való megfelelés céljából, hogy mutatható legyen, itt korrekt tájékoztatás történik tetszik tudni. De hát így van ezzel a korrekt tájékoztatással a reklámok többsége is, ne törjünk pont ezért felette pálcát. A te harminc másodperced csak arról szól, egyél ilyet, ha mihamarabb vissza szeretnél ülni a mérleghintára, illetve ha véletlenül felnőtt vagy, akkor neked a Max kell inkább, edd azt, és igyekezz elfelejteni a mindenféle szép nők vonatkozó helyzettel való önkéntelen összekapcsolását, vagy ha ez teljeskörűen nem sikerül, fordulj terapeutához, vagy egyáltalán ne nézz reklámokat…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10