1.8333333333333 1 1 1 1 1 Rating 1.83 (6 Votes)

Alza reklám

*************************

alza logo – 20s +++ Értékelés: 3,8/10

Nagyon fontos a reklámalkotásnál a megjelenő karakterek karaktere. Vagyis a karakteralkotás. A megalkotott karakterek attitűdje, külseje, belseje, mindenfélesége fog összekapcsolódni az üzenettel, és nagyban befolyásolja az üzenet befogadóját a termék iránti érzelmeit illetően. Persze ha már egy üzlet jól bejáratott, mondjuk például egy web áruház, akkor a kedves vásárló hajlandó elnézni a mégoly ellenszenves reklámkaraktereket is, egyszerűen hozzákapcsolja a brand-hez, és szimplán úgymond útjelző értékűvé teszi, vagyis, ha keresi a szolgáltatást, a céget, a boltot, akkor követi, mint egy turistajelzést a fán. Ronda, hát ronda. Istenem…

***************

***************

Hát bizony, ennek a webáruháznak a kabala figurája, vagy micsodája ronda a javából. Még a hangja is ronda. De miért? – kérdezné a kisfiú abból a másik reklámból. Figyelemfelkeltés? Legyen az a figura markáns, szembeötlő, harsány, akárhogy is érzelemkiváltó? Nem tudom, ez is egy koncepció. Végül is az is nyomot hagy a kedves rétegnézőben, ha egy figurától kvázi elhányja magát, akkor is ott a legolcsóbb a fűnyíró. Meg ágyba hozzák, ha egy bizonyos limit fölött vásárolsz.

Ugye vannak ezek a horrorfilmek, amelyekben nagyon ellenszenves, nagyon félelmetes ocsmány figurák láncfűrésszel gyilkolnak. Mészárolnak. Feltételezés: ezt a szimbolikát mindenki ismeri, lehet vele viccesítve dolgozni. Hát most nem embereket mészárol az ellenszenves figura, hanem árakat. Mennyivel hangulatosabb, ha árakat mészárol, meg tényleg nagyon parodisztikusan humoros. Igaz, már ahogy megszólal, hogy ehhehehhe, már ettől kirázza a hideg az egészséges lelkületű befogadót, és nem azért, mert felidéződnek benne a horror rémületes képei, hanem mert hogy úgy mondjam a figura önsúlyánál fogva igen agyramászó. Persze lehet, ez volt a cél, és amikor a fókusz csoport tagjai egyöntetűen azt nyilatkozták, kurva idegesítő ez a békaember vagy micsoda, az alkotók elégedetten dörzsölték a kezüket, na ez az, így kell hatást kiváltani. Az ember azt gondolná… bocsánat, én állítás… én azt gondolnám, valamilyen szívünkbe fogadható figurával kéne nyomulni, nem feltétlenül csúcs cukival, de rokonszenvet ébresztővel, esetleges esetlenségével együtt megszerethetővel, vagy mit tudom én, de kifejezetten idegesítővel talán nem kéne. De amikor az olyan vicces! Ehhehehhe! Jól felrázzuk a kedves rétegnézőt, nézzen már rá az oldalunkra, új árak, új áruk, tök jó. A jó reklámkészítő figyeli a trendeket, a horroros motívum épp ezért jogos, te is ilyesmit nézel nap mint nap.

Mellesleg megfigyeltem, a karakter alkotással nagy bajok vannak még a mesefilmekben is. Például néztem mesét az unokákkal, és az egyik filmben a szereplők egyféle kentaurok voltak, a tetejük állat, az aljuk autó. És ezen senki se csodálkozott. Még a gyerekek sem, csak én. Valószínűleg ha gyerekkoromban én is ilyeneket nézek, semmi bajom nem lenne ezzel a zöld láncfűrészes szarral.

De mi lehetett a koncepció? Hogy adták el a megrendelőnek? Nézzék, itt van ez a mi békánk, egy túlmozgásos, repedt fazék hangú kellemetlen alak, de most kapóra jön nekünk. Miért? Mert tiszta energia! Úgy nekiugrik az áraknak, hogy csak na! Lemészárolja őket. És pont ezáltal válik mégis számunkra szimpatikussá. Pont, mint a szépség és a szörnyetegben. Jézus is azt tanítja, ne ítélj elsőre, ismerd meg felebarátodat, és a tettei alapján ítéld meg. Tetszenek érteni? Ez a mi hősünk, talán elsőre kicsit ellenszenves, de lám, mit is művel? Lemészárolja az árakat, vagyis jót tesz velünk. Ezáltal válik egyre szimpatikusabbá, vagyis a tettei által, és ezért fog üdvözülni a végső ítélet napján. Hogy ne mondjam. Nos, megveszik? Köszönjük, itt kel aláírni.

Látod? Most tanultál tőlem valamit. Azzal meg ne foglalkozz, hogy a youtube-on szinte szimbólumává vált ez a figura az idegesítő reklámoknak mintegy egyszemélyben megtestesítve mindazt, amitől a gyanútlan reklámba tévedő a falnak megy. Inkább emelj kalapot a tudás előtt, amely lehetővé teszi, hogy ilyen… nem is tudom minek nevezzem minőségű, és hatású filmecskék is a színed elé képesek kerülni, tehát valahol tudnak ezek valamit, amit te nem. Én biztos nem. Szarból pénzt csinálni. Igaz, én még aranyból sem tudok, ezért csak irigykedek, mint állat…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 3/10

A technika (Technology) – 5/10