2.5 1 1 1 1 1 Rating 2.50 (2 Votes)

Vibovit reklám

*************************

vibovit logo w230 – 25s +++ Értékelés: 3,6/10

Továbbra is töröm a fejem azon, hogyan születik egy reklámfilm koncepció? Arra már van modellem, egy építészeti koncepció hogyan is születhetne meg bennem. Egyszerűen körülnéznék a természetben, és az első utamba eső objektum inspirálna. Például egy levél, vagy egy bogár, és akkor olyasmi alakú lenne a következő épületem bármi célra szolgáljon is az. Tök jó. Vagy talán a reklámfilm koncepció is így születik? Az első utamba kerülő gondolat bármi is legyen az? Aztán valami olyasmi alakú lesz a reklámfilmem, bármit is reklámozzon az.

***************

***************

Például a „szavak nélkül is” szófordulattal sok helyen találkozhatunk mindenféle írott és íratlan megnyilvánulásban, s talán így találkozhatott vele a jelen reklámfilm koncepciójának megalkotója is. Nosza gondolt egyet, és a fentebb már vázolt lelki mechanizmustól vezérelve azonnal úgy döntött, következő reklámfilmje koncepciójának ez lesz az alapja, hirdessen az bármit is. Az meg egy ilyen gumicukros vitamin izét hirdetett éppen, vagyis ez volt a feladat. És itt jön az igazi kreativitás, amelynek ezen a területen én igencsak híjában vagyok, vajon hogyan lehet összehozni a szavak nélkül is dolgot egy gumicukros vitaminnal?

Az eleje még könnyen megy, hiszen – mint azt már megtanultuk – egy reklám eleje még szabadon választható függetlenül a népszerűsíteni kívánt terméktől. Az átkötés a lényeg. Persze merészebb alkotóknak még az se, egyszerűen átkötés nélkül közlik, miről van szó. De szép a tenger, süssön, főzzön X margarinnal. Ha már az van, hogy de szép a tenger, még szebbnek látja majd, ha X margarinnal süti a sütnivalóját, ez már átkötés. Nem a legbravúrosabb, de átkötés.

Az eleje tehát könnyen megy, itt láthatjuk, mely szituációkban érti az anyuka a gyermek metakommunikációját szavak nélkül. És valóban, nem kell hozzá gyermekpszichológusnak lenni, hogy magunk is felismerhessük ezen jeleket, bár hogy a pörgés kifejezetten az ideje aludninak a jele, ezt még három gyerek után sem tudtam, de jobb később, mint soha. Szóval vannak ezek a gyerekjelek, amelyeket az anyuka szavak nélkül is megért. És most jön az átkötés.

Egy nehéz nap azt jelenti, lehet hogy kell egy kis segítség. Na itt van egy kis zökkenő úgymond szemantikailag, mert ugye eddig a pörgés, és a rosszalkodás jelentett valamit, vagyis a gyermek valamiféle aktivitása, cselekedete, azaz maga az aktivitás volt az alany, ami jelentett valamit, és amit a gyermek hajtott végre. Aztán hirtelen váltunk, mintegy átkötünk, és most már a nehéz nap jelent valamit, amit szavak nélkül is megértünk. Persze értem én, a koncepciót tartani kell, mi a tököm lehetne az, amit szavak nélkül is megértünk, és erre azonnal egy ilyen gumit kelljen a gyerek arcába tolni. Mondjuk ha látjuk, fáradt a gyerek. Oké, de eddig volt az, hogy pörög, meg rosszalkodik, most mit mondjunk? Fáradtkodik? Nyilván, egyszerűen azt, hogy fáradt. Na de abba meg mi a poén, hogy szavak nélkül is megérjük, hogy fáradt? Naná, majd be kell jelentenie, anya, én fáradt vagyok, különben nem vesszük észre. Majd pont. Na jó, akkor talán az asztalra borulva unottan firkálgatás meg azt jelenti, lehet hogy kell egy kis segítség. Miért? Mert nehéz napja volt, és fáradt. Akkor azt kell mondani ezek szerint korrekten a reklámban: az asztalra borulva unottan firkálgatás meg azt jelenti, lehet hogy kell egy kis segítség, mert nehéz napja volt, és fáradt. Na de nem csak ebből vehetjük le, hogy fáradt az a gyerek, ezer más dologból is. Különben is ez egy kicsit hosszú mondat lenne oda, nem? Akkor mondjuk azt, amikor szavak nélkül is megértjük, hogy fáradt az azt jelenti, hogy nehéz napja volt, vagy mi, mert hogy az azt jelenti-nek benne kell lennie az ív miatt. Már hogy az előző kettőben is benne volt. Na de mi az, hogy amikor szavak nélkül is megértjük, hogy fáradt? Mindig megértjük szavak nélkül, amikor fáradt, nem csak „amikor”.

Tudod mit? Szarok bele, mondta ekkor a koncepció tulajdonos kreatív a főkreatívnak, egyszerűen az lesz, egy nehéz nap azt jelenti, és kész. Ki a tököm fog ebbe beleakadni, azt mondd meg nekem Gyurikám kérlek úgymond szemantikailag? Senki Jolikám kérlek, senki. Úgyhogy kérlek add le az anyagot kérlek alássan ahogy gondolod kérlek. Jolika leadta, és felvette érte a pénzt.

Aztán persze kiderül, akár mit is csinál az a gyerek, adjunk neki napi egy gumivitamint, tehát kvázi az egész azt jelent-nek nem volt semmi értelme, de hát a koncepció, az koncepció, és ha ez jutott először az eszébe, ahhoz tartania kell magát egy valamire való kreatívnak. Ja és van egy különös mellékhatása is ennek a szernek, a kicsik szavak nélkül is megköszönik. Mert hogy így kerek ez a szavak nélkül koncepció, ezzel a kitűnő keretes lezárással. Azért erre nekem volnának szavaim…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10