1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

OTP reklám

*************************

Otp bank Logo személyre szabott lakáshitel – 45s +++ Értékelés: 3,8/10

Most ragadjunk ki egy példát az OTP „Ismerjük egymás. Megbízunk egymásban.” ciklusából. Ne azért ragadjuk ki, mert olyan elragadó, hanem mert vannak azok a reklámok, amelyekben mindössze egyetlen kép ragadja meg annyira a figyelmemet, hogy szinte ragaszkodom hozzá, nem tudom a szemem levenni róla. Mondhatnók, akkor bejöttem a csőbe, hisz mi más is volna az alkotók célja, mint a figyelem megragadása. Ez eddig oké, de azért nem mindegy, milyen irányba ragad az a figyelem…

***************

***************

Arról van szó, hogy "Egy lakásvásárlás számtalan dilemmával jár, de az OTP Bank személyre szabott lakáshitele segít, hogy a többi kérdésre tudj koncentrálni." mondja Molnár Angelika, OTP Bank, pásztói fiók. Pontosabban nem mondja, hanem a youtube videó alatt olvasható. Tehát hogy a hitelre már nem kell koncentrálni, azt megoldja ez a bank neked. Én úgy képezelem, például nem kell az apróbetűs rész elolvasásával sem kínlódnod, elolvassa helyetted ez a bank azt is, hidd el, jó lesz. Mert ismerjük egymást, megbízunk egymásban. Szóval ne vitatkozzá mán, ne kérdezősködj, ne akadékoskodj, csak írjál alá szépen mindent. Jó, tudom, nem így érti ezt a jóságos bank, hisz mindent szépen elmagyaráznak az ügynökök, pardon, a tanácsadók, és még kérdezhetsz is, ha nincs jobb dolgod, de van, hisz máris felsoroltunk itt neked ötöt, hatot. Foglalkozzál inkább azokkal. Ez a gond, le van tudva.

Fiatal pár, fiatal gyerekekkel éppen lakást keres. Látjuk is, ahogy keresik. Mutogatnak, és fényképeznek. Miért fordultak Gáborék épp az OTP-hez? – kérdezi Molnár Angelika. Mert a lakásvásárlás rengeteg kérdést felvet. – válaszolja Molnár Angelika. És fel is sorol egy rakás ilyen kérdést az emelet választástól a csempe milyenségéig, a fűtéstől a gardróbig. Itt persze nekem megállt az eszem, mert nem értettem, tényleg azért fordultak az OTP-hez, mert a dolog rengeteg kérdést felvet? És akkor ezek szerint az OTP mindezekre tudja a választ? De mivel olvastam a videó alatti reklámszöveget, ami ugyebár a tévében nem látszik, hát onnan tudom, mit szerettek volna a kedves Molnár Anikó szájába adni, lásd fentebb. Ugye a magyarban a miért után következő első mert, értelemszerűen a miért mertje. Legalábbis első nekifutásra biztosan így értelmezzük. Helyesebben például így lehetne: Miért fordult ehhez a bankhoz a jó Gábor? Mert a lakásvásárlás számtalan gondja mellett a bank fantasztikus akármicsodája segít, hogy a többi kérdésre tudjon koncentrálni az a szerencsétlen. Jó, szövegszerűen nem pont így, de mondatszerkezetileg kb. Szóval kicsit beszélni magyar.

Na de az az utolsó kép, az hogyan jött nekik bele a fejükbe a kedves alkotóknak? Vajon mi a mögöttes tartalom? Mi az üzenet? Mi az az elképzelt hangulati elem, amely segíti a kedves potenciálist épp ezen bank ezen szolgáltatási eleme utáni heves vágyának felgerjesztésében?

Valószínűleg a pásztói fiók ügyfélterének egy részlete látható, de akár lehetne ez egy kórházi folyosó részlet is, ahol a két ajtó két kórteremhez vezet. Középen a bank reklámozza magát, elvégre egy kedvező kondíciójú kölcsön egy temetéshez is jól jöhet. Jobb oldalon talán Gábor hátsó fertálya látszik, nyilván a nővérpultnál beszélget a nővérekkel az elhunyt ügyében. Középen két szék, rajtuk a két gyerek, felhőtlenül játszanak, hisz még nem értik, mi a halál. Annál inkább érti a baloldali ajtónál várakozó, nagyon ijesztő bácsi, aki nem lehet más, mint a temetkezési vállalkozó, nyilván jött a részleteket megbeszélni. Idősebb, vékony, bajuszos ember, merev arccal, mozdulatlanul áll, kezében lóg egy olyan kistáska, amiért engem régebben kedves vicces barátok mindig megszóltak, hogy… hogy is mondjam, nem annyira férfias viselet. A bácsi öltözéke is barna, mint az ajtó, ami mellett ajtónáll. Lehet, ő maga a halál? Szinte még akkor sem rebben a szeme, amikor a kislány elengedi a felfújt lufit, és az lökhajtásosan ide-oda cikázik a légtérben. Hát igen, a jövő és a múlt. Az elmúlás, és a kicsattanó vitalitás. Tavasz és ősz. Nagyon szép, szimbolikus kép. Már ha ki tetszenek bogozni hozzám hasonlóan ezt a jelentéstartalmat. Én például megállítottam a lejátszást, és sokáig szemléltem ezt a kompozíciót. Tényleg megragadott. Azt hiszem kinyomtatom, és bekeretezve kiteszem a falra. És többek közt az benne a fantasztikus, hogy bennem is azonnal a testre szabott személyi kölcsön iránti vágy ébredt fel a látvány hatására…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 3/10

A technika (Technology) – 5/10