4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (1 Vote)

CIB reklám

*************************

CIB Tavaszi Betét - 30s +++ Értékelés: 4,8/10

Na jó, bevallom, gyenge vagyok. Nem tudom megállni, hogy ne foglalkozzak a jóképű állatorvos sorsának további alakulásával. Pedig megfogadtam, lekattanok róla. Mi újat tudnék még írni erről a koncepcióról? Végy valami jópofát (persze ízlések és jópofaságok különböznek), tedd mellé a bankot, ismételd sokszor, nagyon sokszor, és ember jönni befelé jópofa bankba hosszú sorban és kész. De most bank ide bank oda, azért az mégiscsak izgalmas kérdés, van-e közös jövője a Dokinak és asszisztensének a munkakapcsolaton kívül is? Hát nem?

***************


***************

Nagy veszély leselkedik a bimbózó szerelmesek bimbózó szerelmére. Hisz a szerelem még bimbózó, s máris itt egy bombázó. Ezt most értékeld légy szíves. Bimbózó bombázó. Én vagyok egy bimbózó költő. És mindez ennek a reklámnak a hatására történik. S költői agyam kinyílik. S érzem s nézem

S a szívem vérzem,

Hogy Dokink szemét másra veti,

S tán molett társát így elveti.

Sír e szemem, de nevet a másik,

Mert bankunk közben kivirágzik.

Vagy ezt... most hagyjam abba?

Szóval igazából arra volnék kíváncsi, mit mutatnak a statisztikák? Vajon igazolják-e a reklámkampány jótékony hatását, vajon igazolható-e az esetleges forgalomnövekedés és a reklám közti kapcsolat egyértelműsége? Biztosan, hiszen miért is folytatnák máskülönben? De miért lett volna ez hülye kérdés?

Na jó, nézzük, mégis mi tartja az embert a tévé előtt e sorozat láttán? Miben rejlik e szappanoperának az ereje, hogy még akkor is ragaszkodunk a megtekintéséhez, ha közben minduntalan valami banki reklám szakítja meg?

Mély társadalmi mondanivaló, drámai konfliktus helyzet. És ez bizony leköti az embereket. Még ebben a mai rohanó, embertelen világban is. Miről van szó? Adva van ez az igen sármos doki (bár azzal a hosszú hajjal valamelyik előző spotban erősen lehangolóan nézett ki), aki mellé természetesen valami jelentős mértékben bimbózó, bocsánat, bombázó nőt képzelnénk el. Na most a kedves munkatárs, legyünk őszinték, nem egészen ilyen figurára van véve. Mégis, a Doki metakommunikációja, testbeszéde mintha arra utalna, nem feltétlenül a külső személyiségjegyek alapján óhajtja majd élete párját kiválasztani. Hanem a külcsín helyett inkább a belbecs vezérli. Lám, még akkor is, amikor a bombázó rádióstyúk igen egyértelmű jelzésekkel bombázza, még akkor is hű - egyelőre csak munka - társára gondol, és nem csábul el a pillanatnyi kísértés hatására. Juszt se teszi magáévá rádióstyúkot ott azonnal a mikrofon tövében. A társra gondol, ja és kivétel nélkül mindenkire, aki szereti. Mármint a küldendő zeneszámot. Ennek kimondása tetszik tudni azért fontos, mert a bank sem csak az asszisztensnek küldi mostani remek ajánlatát, hanem mindenkinek. CIB küldi mindenkinek. És máris lehet harsányan a világba kiáltani a tavaszi betét egyedül álló előnyeit még így válság idején is.

Slussz poénként még picit gyönyörködhetünk a kedves középkáderhölgy kecses örömtáncában, és így még egyszer elgondolkodhatunk az üzeneten, no nem a bankén, hanem hogy ember, a külső csupán talmi csillogás, hamar lefoszlik a fiatalság múlásával. Ezért tanuld meg felfedezni a bent égő gyémántot, amelynek izzó fényét az avatatlan szem elől bizony sokszor eltakarhatja a méltatlan külső. De ha látod a belső ragyogást, a mégoly taszító külsőt is ragyogónak fogod látni. És fordítva, a ragyogó külső bizony sokszor a pokol fekete bugyrait rejti. És a ragyogó fogsorok mögül egyenesen az ördög leheletének dögletes bűze árad. Hát nézz fel ember, nézz bele a ragyogó fénybe emelt fővel, és menten vásárolj tavaszi betétet. Tiszta, száraz érzés.

Kedves szüleim! Nagyon jól érzem magam itt az úttörőtáborban, én a fogalmazásíró őrsben vagyok. A táborvezető néni nagyon megdicsért a legutóbbi fogalmazásom miatt, azt mondta ragyogó, de van benne szóismétlés sok, például az, hogy ragyogó van benne sokszor ismételve nagyon. A dokisos reklámról kellett írni megint. De megígérte, hogy többet majd nem kell majd írni róla majd. Mert talán nem is lesz több. Pedig ő szereti ezeket, mert szerinte jópofa. Szerintem meg nem. De hát az ő ízlése különböző. A pofonja nem. Olyan, mint Kreatív tanár úré.

Ölelve csókol szerető fiatok

Kritikuska

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}