5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (3 Votes)

Aspirin reklám

*************************

ASPIRIN Plus C - 30 +++ Értékelés: 5,2/10

Egy gyógyszer reklámozása esetében a valós szükséglet bemutatása könnyűnek látszik. Hiszen nem kell mást tennünk, mint bemutatni az adott bajban szenvedőt, vagy esetleg csak egész egyszerűen elmondani, ha ez a bajod, ezt szedd. Egy reklámszakember azonban ennél sokkal ravaszabb. Nem csak azt kell megmutatni, milyen, ha ilyen bajban vagy, hanem azt is, hogy milyen könnyen kerülhetsz ilyen bajba.

***************


***************

Miért? Mert az átlagnéző, ülvén a meleg szobában a tévé előtt emígyen gondolkodik: ugyan már, tudok én vigyázni magamra, hogy a lótüdőbe kerülnék én ilyen bajba? Nekem sohasem lesz szükségem erre a gyógyszerre. Na ezt kivédendő gondolják úgy az értő kreatívok, hogy nem elég csak a bajt ábrázolni, az abba belevezető útra való tévedés nagy valószínűségét is meggyőző erővel bizonyítani kell. Így majd az adott célcsoporttag megrémül a fenyegető lehetőségtől, és azonmód bespájzol egy tekintélyesebb mennyiséget a megvételre javasolt termékből. Ergo, egy nagyon hihető, mindannyiunk életében igen gyakran előforduló helyzetet kell ábrázolni, hogy a befogadó mintegy magára ismerjen, ennélfogva mélyen azonosulni legyen képes a műalkotásban lefestett típussal, és így felismerhesse egyfajta katarzist átélve a megoldás társadalmilag is determinált egyetlen útját. Igen, ez a termék lesz az, amelyet alkalmazva újból kinyílik a horizont, újból szélesre tárul a fogyasztó, mint egyén társadalmi akciórádiusza.

Például egy ilyen mindennapi szituáció lehet, hogy odakint heves zápor veri a tetőt, és mindeközben a szokatlan nevű kutyánk kiszökik az esőbe. Valahogy. Kislányunk kétségbeesve jelenti, hogy Buksi kiszökött. És hát lehet ellenállni egy apának, amikor a kislánya kétségbeesik? Meg az a szegény kutya is, most odakint ázik, fázik. Más kutyák persze ilyen időben inkább beszöknek, de hát nem lehet minden példány az evolúció csúcsmodellje. De mivel úgy tűnik, ebből a szempontból az apuka sem egy csúcsmodell, kalap, kabát és esernyő nélkül veti a kutya után magát a derék szülő. És hogy egy technológia nélküli világban az evolúció már tényleg rég kirostálta volna ezt az apukapéldányt, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy amint visszatér, máris a súlyos megfázás tüneteit produkálja. Na és ekkor lép színre a termék, és hangzik el a vásárlásra buzdító üzenet. Slusszpoén, már szép az idő, apuka is meggyógyult, indulna kifelé, de a kutya, aki az apukával ellentétben tanult a történtekből, a szájában utána viszi az esernyőt. Ezzel egy picit meg is előzte apukát az evolúcióban, de ezen most ne akadjunk fenn. A lényeg, hogy most már látjuk, milyen könnyen kerülhetünk mi is bajba, és ha nincs otthon ilyen termékünk, egykönnyen nem is keveredhetünk ki belőle.

Ugyan már, pici bájos történetecske, apuka, anyuka, kislányka, kutyuska, mi bajod vele?

Semmi. El is köszönök. Robituszin!

******************************

Értékelés: 5,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}