3.75 1 1 1 1 1 Rating 3.75 (4 Votes)

Advil reklám

*************************

Advil Ultra Forte - 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Megmagyarázom. Egy ismerősöm mesélte, milyen gyógyszerrel próbálkozik mostanában fejfájás ellen. Nem jutott eszébe a neve. Tudod - mondta - amelyik dobozán az a kétágú f... van. Én nem tudtam, de azt igen, feltehetőleg a tervezők célja szerint nem ilyen képzetnek kéne felidéződnie a befogadóban. Persze lehet, csak az én barátom agya ilyen egy srófra járó.

***************

***************

Megtekintve a vonatkozó spotot, el kell ismernem, az első kockákat nézve végül is nem kell túl erős asszociációs bázis a fent idézett képzet előhívásához. Később persze láthatjuk, hogy itt egy kapszula feltörése, illetve kettétörése kerül bemutatásra, amiből kizúdul jobbról-balról a forradalmian új megoldás szerint a folyadék. A két zúdulás végén pedig ott marad a két kapszula a levegőben, és az ily módon kialakuló összkép kissé szerencsétlenül valóban emlékeztethet egyeseket a már említett formára. Nos azért taglaltuk kissé részletesebben e mellékesnek látszó körülményt, mert igenis olyan eleme lehet filmünknek, amely úgymond azonnal "leragaszthatja" a célszemély figyelmét, és már el is illant a harminc másodpercünk üzenetátadás nélkül.

Az üzenetátadás módszere itt pedig az volna, miszerint nem egy általános alany, hanem egy valós, névvel, és foglakozással rendelkező, mintegy közülünk való, akár én is lehetnék és ezért jaj de hiteles személy meséli el, milyen jól járt ő ezzel a termékkel. Persze ha most gyorsan megkérdezném a filmet először látókat, mi is a neve és a foglakozása a hölgynek, illetve hogy egyáltalán rajta voltak-e ezen információk a képen, gyanítom, igen lehangoló eredményre jutnánk. Én megnéztem alaposan, mert megállítottam a második másodpercben feltűnő és a negyedik másodpercben már el is tűnő feliratot, ő Urbán Ildikó, művelődésszervező. Látod? Ez egy olyan értelmiségiféle, de nem ám egy elvarázsolt, elefántcsonttoronyban élő valaki, hanem amolyan nép között járó, értünk élő. Ráadásul egy rokonszenves, fiatal nő. Meg okos is. Talán szép is. Bizalomgerjesztő. Hiszek neki. Ha ő mondja. Szemembe nézve, határozottan állítja: tényleg hat. Még a hazugságvizsgáló masinának se rebbenne a szeme sem. Mert tudod, itt van a folyadék ereje. A folyadék pedig nagyon erős, kétszer olyan gyorsan hat mint a hagyományos, ugyanilyen hatóanyagú gyógyszer. Ezt te is beláthatod, hiszen ha egy lejtőre port szórsz, az többnyire ott marad, a folyadék pedig üstölést lefolyik, odaér, hat. Ez benne a forradalmi. És ezt most ekképpen önzetlenül elárulták a többi gyógyszergyártónak is. Köszönjük Advil. Úgyis mint az egész emberiség nevében.

Orvoshoz? Nem megyek. Majd az Advillal elintézem. Na de kedves barátom, figyelj oda! Ilyet senki nem mondott. Csak az hangzott el, hogy ilyenkor neki minden perc számít. Tehát ellentétben az emberiség nagyobbik, kissé mazochista felével, ő nem szeret hosszú percekig elidőzni e fájdalmas állapotában. Vagyis ő már addig sem kívánja élvezni a fájdalmat, amíg eljut, bejut az orvoshoz. Aztán az is ott van a spot végén, hogy kérdezze meg azokat, tudja kiket a mellékhatásokról. Szóval ezért nem lehetne perelni. Nos, az én tapasztalataim szerint azért imádni valók ezek a gyógyszer reklámok, mert vagy nem hat amit hirdetnek mégis megveszed legalább egyszer, vagy hat, és akkor viszont nem megyünk orvoshoz, de legalább megvesszük a szert sokszor. Én biztos nem megyek orvoshoz, ha egyszer nincs panaszom. Én ugyanis ilyen buta és lusta vagyok. Tudom, te szerencsés vagy, te mindenképpen elmész. De akkor legalább várd meg, mit mond, és csak utána vegyél gyógyszert kétágú farokkal.

******************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

 

{mxc}