1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Danone reklám

*************************

danio logo krémtúró – 20s +++ Értékelés: 4,4/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyekben szörnyek vannak azok a reklámok, amelyekben… ja… Persze ezek nagyon vicces kis szörnyek, szörnyecskék, és az a hivatásuk, hogy megszemélyesítsék azt a rosszat, ami ellen a termék segítségével sikeresen felvehetjük a harcot. Ilyenek például a piszkot, a koszt, a szennyeződést, vagy a gonosz baktériumokat, vírusokat megjelenítő szörnykarakterek. De voltaképp bármit meg lehet jeleníteni ily módon, még fogalmakat is, mint például az irigység, a bánat, vagy éppen a hazaszeretet. Ja, lehet, a hazaszeretet, mint szörny talán nem éppen telitalálat egy reklámban, de feltételezem értik, mire gondolok… vagy nem…

***************

***************

Viszont igen, az éhség kiválóan megjeleníthető szörny formájában, mert az ugye kellemetlen. Vagy nem. Hisz a sóvárgás valami után az nem mindig kellemetlen, különösen akkor, ha a sóvárgás reálisan kielégíthető. Például Marilyn Monroe iránti vágyakozásom értelemszerűen azért nem kielégíthető, mert már nem él. Ja, meg volt egy kis korkülönbség is köztünk, de különben reális lett volna. Tehát visszatérve az éhséghez, az akkor kellemetlen, ha közel távol nincs lehetőségünk a csillapítására. Máskülönben átmegy az úgynevezett étvágy kategóriába, ugye étvágy, étkezés utáni vágy, aminek már kifejezetten pozitív a konnotációja. (Ez nagyon elegáns szó, jegyezd meg.) A lényeg, hogy nem érdemel szörny manifesztációt. (Ez is elegáns szó, ezt is jegyezd meg.) (Különben is, minden szavamat jegyezd meg.)

Ha nem érdemel, hát nem érdemel, kit érdekel, hogy egy egyszerű túrókrém reklámban úgy találták jónak az alkotók, hogy az éhséget egy ilyen kis apró szörnnyel szimbolizálják, akit jól le kell győzni pont ezzel a krémtúróval. Végül is maga a termék kellőképp gusztusosan van bemutatva, ki a fene emlékszik a szörnyes gegre. Most valami olyasminek kellene jönnie, hogy hát nagyon tévedsz! De most te egy nagyot tévedsz, mert nem ez jön. Hanem az, igazad van, tök gáz, hogy én ilyesmiken rugózom, ez itt csak egy kedves kis vicces színfolt, egy kis fricska, egy kis semmiség, a lényeg a termék láttatása, eszedbe juttatása. De… mondom, hogy nincs de, hát nem érted? Oké, ugyanakkor… ugyanakkor sincs. Ez egy normálisan hülye reklám. Lássuk be.

Ülünk a kanapén, békésen nézzük a tévét, és egyszer csak az éhségrémség lecsap ránk. Bármikor. Lecsap. Anyád. Az csap le. Az éhségrémség egyszerűen nem jár arrafelé, ahol ez a jótestű bige lakik. Az éhségrémség tudod hol csap le? Vigyázat, populista szöveg következik, ha nem szeretnéd elolvasni, akkor ne olvasd el. Ah, mégsem következik, tudod te magadtól is, hol rémség valójában az éhség, és vélhetőleg nem ehhez a termékhez nyúlnak először, amikor enyhíteni szeretnék a különféle erre hivatott szervezetek. Na szóval itt éreztem én egy kis túlkapást az alkotók részéről, ezért akadt meg a szemem a művön. Kérdezhetnők, miért érdekes ez, amikor vélhetőleg senki másnak nem akad meg a szeme? Nekem érdekes. Azért, mert ebben a blogban én pont azzal szórakozok, hogy olyasmiket is észreveszek, amelyek másoknak abban a néhány másodpercben fel sem tűnnek. Például, hogy itt mennyire álságos éhségrémségről beszélni. Egyébként nyilván ezért nem vagyok alkalmas reklámkészítésre, nyilván ezért nem kapkodnak utánam az ügynökségek, mert nem „reklámszerűen” gondolkodom. És?

Oké, ígérem megváltozok. Ezt figyeld. Jócsaj lenge öltözékben megy fogat mosni, de csak hagyományos fogkréme van. Mi látjuk, ahogy a fogkőrém már felköti magára az előkét, és kezében késsel villával nyálcsorgatva várja, hogy lakmározhasson a hagyományos fogkrémből. Ugyanakkor a mosdó lefolyójában lakik a gonosz, zöld szennyeződésrém, aki egy baktérium is egyben, és már készül rávetni magát a fogkefére, ha közelebb jön. De a döntő pillanatban szembe kerül egymással a két rém, megküzdenek, és az egyik legyőzi a másikat. Ha a lefolyórém győz, akkor a terméklefolyótisztítótól hal meg végül ő is, ha a fogkőrém a győztes, akkor ő pedig a termékfogkrém által leli majd halálát. Ez egy ilyen kétvégű reklám volna, mindkét befejezés be lenne mutatva, és egyszerre két terméket reklámozna. Ne aggódjon! Bármelyik rém is győz, végül csakis ön lehet a győztes! X fogkrém és Y lefolyótisztító a győztes csapat!

Még hogy én nem gondolkodom reklámszerűen…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10