3 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (2 Votes)

Alma patika reklám

*************************

alma patika logo – 35s +++ Értékelés: 4,6/10

Mindent lehet reklámozni. Gondolom. Vagy majdnem mindent. De például temetkezési vállalkozást azt igen. Ahol szinte minden halandó a célcsoport tagja. Kivéve a királyokat, a nagyon-nagyon gazdagokat, és a halhatatlanokat. Talán az egyetlen reklámtípus, ahol nyugodtan emlékeztethetünk a halálod elkerülhetetlenségére anélkül, hogy a termék megvásárlásától elvennénk a kedved. Pontosabban elvesszük, de ez valahogy mégsem befolyásolja jelentősen esetleges vásárlási szándékodat. Szóval vannak dolgok, amiket szerintem tán nem is kéne reklámozni, a vevők érdeklődése anélkül is fenntartható.

***************

***************

Ilyen például a gyógyszertár. Hát nem? Ha gyógyszerre van szükséged, leginkább abba a patikába mész, amelyik a legközelebb van, vagy amelyik útba esik. Mert hogy általában minden patikában kapható minden gyógyszerféleség, amit orvos felírhat, illetve más egyéb vénynélküli izé. Úgy tűnik, megint magamból indultam ki. De hát én voltam a legközelebb hozzám, ez volt a legkönnyebb. Igen, talán mások más szempontokat is figyelembe vesznek patika választáskor, bár azt kétlem, hogy valaki mondjuk Nagytétényből Kőbányára jár patikába, mert ott nagyon kedvesek az eladók. Vagy mert ott van a bizalmába fogadott gyógyszerésze, az, akit mindig el szokott olvasni a tájékoztatóban.

Na most mindezek tudatában, mégis hogyan lehet reklámozni egy gyógyszertárat? Egyáltalán, mi a termék? A gyógyszer, mondhatnánk. De ugye pont ez az, ami minden más patikában is ott van, méghozzá nagyjából-egészéből ugyanazzal a választékkal. Akkor mégis hogyan? Miben különbözünk mi a többi gyógyszertártól? Semmiben szerintem. Tehát ez a rögösebb út. Nehezebb, mint egy konkrét gyógytermék reklámozása, aminek végén megemlíthetjük, vedd meg nálunk. Van termék, van hozzá vicces megjelenítés, és a végén kapcsoljuk a gyógyszertárat. De ha csak gyógyszertár van, akkor jöhet, hogy kedvesség, és szakértelem. Ezért gyere ide. Mintha ez máshol ritka lenne, mint a fehér holló. Szóval jön a mellébeszélés.

Meglovagolandó tehát a szakértelem. Erre építjük a koncepciót. Ennek persze ára van, hisz nem utalhatunk már a kezdetektől fogva a termékre, ami, mint már említettük, itt voltaképp nincs is, hanem beszélünk jó kis általánosságokat, miszerint fontos, hogy szakértőkre bízzuk magunkat, amikor a jövőnket alapozzuk meg. Hát ja. És ott a szőke hölgy éppen kap egy diplomát. Mert szakértőkre bízta magát. Gondolom az oktatókra. Elment az egyetemre tehát, és úgy döntött, nagyon helyesen, hogy az ott oktató tanárokra bízza magát. Mintegy tőlük fog tanulni. És ezt tanácsolja nekünk is, mert ez fontos. Még véletlenül se a pedellusbácsi nézeteiből készüljünk fel a következő zárthelyire. Meg amikor álmaink otthonát építjük, akkor is egy lehetőleg jóképű építészre bízzuk magunkat. Érted? És akkor is bízzuk magunkat szakemberre, amikor gyermekünk biztonságáról van szó. Például egy lóra. Egy szép fekete lóra. Jó, akkor egy szép fekete lovásznőre.

Na és végre itt derül fény a lényegre, itt vezetjük be a révbe a kedves rétegnézőt, mert amikor a családunk egészsége a tét, akkor nosza menjünk ebbe a patikába, pontosabban ezekbe a patikákba, mert itt mindenki egytől-egyig kiváló szakember, és nagyon kedves. Mellesleg most ezek a termékek akciósok. Ezért kedveljük ezeket a gyógyszertárakat. És ezt a reklámot is, mert például csupa szép, fiatal ember van benne. Meg egy szép ló. Jó nézni. Én is ezért fogok ezekbe a gyógyszertárakba járni, mert ilyen szép lovuk van nekik.

Ugyan már. Tudod jól, hogy ez egy ilyen „látszani kell” reklám. Hogy vagyunk egyáltalán. De miért? Például ha van két patika tökre egymás mellett, akkor inkább ezt válaszd. De ilyen meg nincs. Én még nem láttam. Igen, egy plázában igenis jelen lehet mindkét patika fajta, de én szerintem azt fogom inkább választani, amelyik előbb az utamba esik, vagy az amúgy is meglátogatni kívánt bolthoz van közelebb. És nem az ugrik be, hogy ja, várjál, ide ne, mert itt nagyon morcos csúnya öreg bácsik és nénik szolgálnak ki, ráadásul nem is értenek hozzá.

Szóval csókoltatom az alkotókat, igen, tudom, kell ilyen, különösen, ha sikerült megdumálni a jól fizető megrendelőt, de tényleg kíváncsi lennék, mennyit dob az eladáson egy-egy ilyen spot? Már nem a reklámcégén természetesen. Nálam például elérte, ezentúl megnézem, melyik cégé a patika. Nem mintha ez a továbbiakban különösebben befolyásolná melyikbe megyek, csak mert eddig tényleg azt hittem, gyógyszert a gyógyszertárból…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 7/10

A technika (Technology) – 6/10