Magyar

Olvasóink értékelése: 3 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Telenor reklám

*************************

Telenor logo – 30s +++ Értékelés: 3,8/10

A jópofaság tehát úgymond vezető erővé vált a reklámok tartalmát illetően, különösen az utóbbi évtizedekben. Valahogy az a kényszerképzetük a kedves alkotóknak, hogy tök mindegy, mit ajánlanak, ha nagyon kúl maga a reklám, ha nagyon bejön a megcélzott célcsoportnak maga a filmélmény, akkor nyert ügy, venni fogják a terméket. Mondhatjuk tehát, egyféle kúl verseny zajlik reklámfronton, és mivel nem minden kreatívban veszett el egy Karinthy, egy Rejtő, egy Örkény, egy stb., így hát e verseny leginkább az idétlenségek versenyévé avanzsált. És valóban, egyik idétlenebb, mint a másik…

***************

***************

És akkor 1793 május 3-án a gazda felült a lovára, hogy üzleti ügyben Debrecenbe lovagoljon. A teljes napot rászánta az útra, szeretett kényelmesen utazni. Vágtázva akár 4-5 óra alatt is odaérne, de azt sem a lova, sem ő nem nagyon bírná. Ahogy poroszkált Debrecen felé, arra gondolt, jól van ez így, csak ne unatkozna útközben olyan rettenetesen. Még a kis kézikönyv bibliáját is otthon felejtette. Aztán az jutott eszébe, még a családja tagjaival sem beszélgethet útközben legalább, mi több, mire az értesítést megkapják szerencsés megérkezéséről, már éppen indul is vissza. Hirtelen heves vágyakozás fogta el egy olyan kor után, amelyben az ember egy mindenható apró készülékkel tarthatja majd a kapcsolatot szeretteivel, ráadásul még mindenféle szórakoztató tartalmakat is nézhet rajta. És ekkor hirtelen a ló lóerővé változik alatta, a gazda felriad a buszon a kezében lévő mobil csörgésére, ahol a csörgést szolgáltató cég most már kétszer annyit ad, feleannyiért…

Na most ha a fenti ötletet ellopod, beperellek, de jó pénzért megveheted. Na jó, nézzük, te mit találtál ki.

Értjük már – mondod. Mit? Éjjeli üresjárat egy fikusszal. Izgi. Így folytatod, majd jónéhány másodperc hatásszünet, hogy érezzük, milyen izgi. Srác, matat a mobilján ott az ablakban, és tényleg tart az ölében valami növényt. Jó, fikuszt. Termékismertetés jön, ami azzal zárul, most kétszer annyit netezhetsz, hogy legyen mivel elütni az időt.

Mert az időt el kell ütni valamivel ugyebár, különben csak bambán bámulnánk bele a semmibe egyetlen szál árva gondolat nélkül, valamiféle katatón állapotba süllyedve. És ha olvasnánk valamit? Ja azt nem lehet, mert ott a fikusz az ölünkben, és ha még tarthatnánk is a másik kezünkben egy könyvet, lapozni már nem tudnánk, nem úgy, mint a mobil esetében, amit félkézzel is tudunk manipulálni.

Volt egy régi kabarétréfa, amelyben persze nem volt szabad nyíltan szidni a regnáló rendszert (Kádár), csak igen finoman. Szóval eszerint a szocializmus a jobb, de nyugaton, a sok neonreklámfény miatt és „sűrű ködben, este, a városokban, az autósok részére jobb a kapitalizmus”. Ennek alapján utazás közben ugyan jobb valami értelmes dolgon elmélkedni és/vagy másokkal beszélgetni, vagy olvasni, vagy keresztrejtvényt fejteni, vagy az ablakon kinézni, vagy stb., de éjszaka, az autóbuszban ülve, egyedül, egy szál gondolat nélkül, egyik kezünkkel egy fikuszt fogva az ölünkben, mégiscsak jobb, ha pont ennek a szolgáltatónak a nagyon kedvező árú szolgáltatását élvezzük a mobilunkon. Ugyanis az időt el kell ütni, mert ha nem így teszel, az árt az egészségednek. Múlatni kell azt az időt, mert ugye te is tapasztaltad már, mint amolyan nagyon buta ember, milyen lassan mozog a másodpercmutató az órán, ha jobb híján csak azt bámulhatod. Hiába no, az élet lassan múlik a szerényebb adottságú emberek számára, de szerencsére van nekünk jó szolgáltató cégünk, amely segít a múlatásban, nem kell meghalnod az unalomtól.

Külön köszönöm ennek a jóságos cégnek, hogy megértő, hogy érti már, mintegy átérzi mennyire unalmas volt számomra eddig ez a sok éjszakai utazgatás a fikusszal, mert ugye nekem ez a szakmám, ezt csinálom minden éjjel, utazgatok fel s alá a városban egy fikusszal, és eddig kurvára unatkoztam. Sokan voltak, vannak így rajtam kívül is, érdemes hát belőlünk célcsoportot formázni.

Jaj hát ez csak a jópofaságosság, tudjuk, ez senkinek sem a szokása, de hát milyen baró már ez a kép, hogy éjszaka a buszon egy fikusszal, hát nem? Mi ezzel neveztünk be az idétlenség versenybe, érted már? Oké, akkor viszont engedjetek meg egy tőlem szokatlan pozitív visszajelzést: nem ti győztetek…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10

Hozzászólások   

# Sandor 2018-08-01 01:20
Egyet értekaz előttem szólóval. ( A cikkszerzővel)
Eddig is voltak bugyuta, 60-as iq-hoz kalibrált, gyomorforgatóan manipulatív, féligazságokkal operáló vagy éppen infókat elhalgató reklámok, de ez a pofátlanul jópofizó, flegma hangvételű, diszkriminatív újhullám teljesen gáz.
Válasz

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 50 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

Képtalálat a következőre: „kövess minket a facebookon”

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend egy évre visszamenőleg

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

4.png3.png7.png0.png0.png3.png
Ma145
Tegnap435
Ezen a héten2725
Ebben a hónapban7184
2014.10.25 óta437003

Látogató infó

  • IP: 54.159.44.54
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

3
Online

2018. november 18. vasárnap, 07:51

És még ezek is: