2.8571428571429 1 1 1 1 1 Rating 2.86 (7 Votes)

Soproni sör reklám

*************************

soproni uj logo sör – 20s +++ Értékelés: 3,8/10

Hogy kinek mi, vagy ki az ellenszenves, az pofon kérdése… illetve ízlés kérdése, és hát mint tudjuk, ízlések és pofonok ugyebár. Ha igényt óhajtunk felkelteni valamely termék iránt, akkor nyilván célszerű olyasmiket láttatni a kis promófilmünkben, ami minél szélesebb néptömegek számára szimpatikus, vonzó, elfogadható, követésre érdemes és így tovább. Természetesen lehetnek olyan termékek, amelyek ab ovo (a tojástól fogva – csak hogy tudd) csak egy potenciális vásárlói réteget céloznak meg. Pontosabban fogalmazva voltaképp ez minden termékre igaz, itt inkább kifejezetten a szűkebb, vagy inkább a vékonyabb réteg megcélzására gondolok. Persze az még mindig lehet elég vastag ahhoz, hogy érdemes legyen vele foglalkozni. Pl. inkontinencia betét…

***************

***************

Ez a Zsolt pl. kifejezetten ellenszenves figura. Kövérkés, ápolatlan, vélhetőleg büdös is. Persze most ünnepelhetnénk a formabontó kreatív gondolatot, hogy nem egy szép női karakterrel dolgozunk, de hát a szép női karakterek nem nagyon szoktak sört inni. Legalábbis a reklámfilmek világában. Jó, biztos lehetne találni ellenpéldát, de én most hadd ne keressek. Maradjunk annyiban, hogy nem jellemző. Sörözni a sztereotípia szótár szerint a haverok szoktak a kocsmában, vagy valamelyikük asszonytalanított lakásában meccset nézve, vagy csak úgy simán ökörködve, baromságokat beszélve, teleszájjal és üvöltve röhögve, hogy úgy mondjam nagyon macsózva.

Ez a Zsolt tehát egy lusta, trehány, akaratgyenge ember, mindig ugyanabban a ruhában jár, már ha ruhának lehet nevezni azokat a göncöket, amiket magára aggat. Mondjuk ki, ez a Zsolt egy gusztustalan fráter! És mindig halogat. Ilyeneket, hogy mindig az utolsó pillanatban fizeti be a csekkeket. Mondjuk fizethetné internet bankolással is, de ezek szerint, mivel ugye mindig a többségre kell hajtani, Magyarországon az emberek többsége az internetes bankolás helyett még mindig inkább csekkekkel ál sorba a postán, vagy a bankban. Imígyen egy reklám tök jó szociometriás felmérő is egyben. Zsoltnak pedig van laptopja, mint az látható az asztalán lévő nagy felfordulásban. Aztán halogatja a szerelő hívást is, pedig egy gejzír tör fel a mosogatójából. Egyébként vajon mivel foglalkozik ez a Zsolt? Mindenféle iratkötegek hevernek a konyhaasztalán, talán író, vagy ügyvéd? Zugügyvéd? Vagy csak egy trehány könyvelő? Zugkönyvelő? Az viszont biztos, élhetetlen alak, nyilván egyedül él, nő nincs a környékén.

A fogyókúrát is halogatja, és a gyorsbüfében, vagy mifenében, ahol csak fasírtot, és somlóit lehet kapni a felirat szerint, megint két somlóit tesz a tálcájára. De valahonnan mégiscsak van pénze ennek a gusztustalan Zsoltnak. Arra a lakásra is, nemcsak a somlóira. Na meg a sörre természetesen. Sok sörre.

„Néha mind olyanok vagyunk, mint Zsolt.” Na itt próbál egy kicsit korrigálni a kreatív kolléga, hogy igen, hát ez a Zsolt egy picit talán nem igazán szimpi mindenkinek, pontosabban egy hányadék állat, de azért nézzünk magunkba polgártársak, hát nem ilyenek vagyunk mi magunk is néha? Néha, csak néha, na. És amikor néha, igazán csak néha olyanok vagyunk, mint ez a hájas disznó, akkor, de csak akkor legalább a hazaindulást is halogatjuk a sörözéseknél, így többet lehetünk együtt. Tehát amikor néha leginkább röfögő sertésekhez hasonlítunk, akkor ráadásul még a hazamenetelt is halogatjuk, hogy együtt lehessünk a többi hozzánk hasonló állattal. És mivel csak néha vagyunk ilyenek, vélhetőleg családunk, mi több gyerekünk is van, nem úgy, mint Zsoltnak, ezért ők nyilván nagyon örülnek, ha helyettük inkább a kocsmában isszuk a nevezett sört. Persze néha azért ezt meg lehet engedni, de csak néha.

Viszont élnék a gyanúperrel, miszerint a gyártó nem igazán azt szeretné, ha csak néha kerülnénk Zsolthoz hasonló állapotba, mert akkor értelemszerűen csak néha innánk a sörét, ami neki csak néha hozna hasznot, vagy egyáltalán nem. Igen, elismerem, aki a cipőt a cipőboltból világban szocializálódott, mint például én, annak bizony nehéz felvenni a mai modern kreatív kogníció ritmusát (ez igen!), amely szerint az íme, ilyen ellenszenves figurák isszák a sörömet, hasonlíts te is a sörivó archetípusához, vagy fordítva, idd a sörömet, ha te is szeretnél ilyen lenni, mint Gusztustalan Zsolt. A családod ajánlására.

Oké, lehet, nem pontosan találtam ki a koncepció lényegét, pedig nyilvánvaló, ha lehet gusztustalanságot szép nőkkel reklámozni, akkor miért ne lehetne esetleg szép dolgokat gusztustalan férfiakkal?

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10