1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Tesco reklám

*************************

tesco logo –  20s +++ Értékelés: 4,0/10

Aztán vannak azok a reklámok (ezentúl többször fogom így kezdeni), amelyek történet része úgymond univerzális, és a végére tetszés szerinti termék ragasztható, ahogy ezt már több példánkban is láthattuk. De mivel példából sosem elég, álljon itt ismét egy. Ezek úgynevezett moduláris reklámok. Voltaképp fordítva is igaz lehet, miszerint egy termékhez többféle történetelőzmény csatolható. Mindegy a terméknek, mindegy a történetnek. A történet csak hangol téged a befogadásra, felejtsd már el egy pillanatra, hogy meglépett a felséged (férjed), na jó… férjed (feleséged), és tiszta szívvel, szűziesen tiszta lélekkel fogadd be a terméket.

***************

***************

És megnyílik előttünk a Legyen varázslatos karácsony című nagy, bíborborítású varázskönyvünk. Első fejezet, Varázslatos karácsony. A szöveg nem olvasható, de a megelevenedő, „kinagyuló”, illusztráció jól látható. Egy fáradt háziasszony munkaruhában törölgeti kezét a konyharuhába. Egyébként nyilván a munkaruhája is konyharuha, mert oda vette fel, és a konyharuha is egyféle munkaruha, de a munkaruhába nem törölgeti a kezét, mert akkor úgy írtam volna, konyharuhában törölgeti kezét a munkaruhába. Na de hogy egyik szavamat a másikba ne öltsem (ezen is tudnék rugózni sokáig) nyilván nagy főzések után van már ő. Belép a szobába, ahol a család apraja-nagyja éppen szorgalmasan terít. Két apraja, és egy nagyja. Tehát segítenek. Kiveszik a részüket. Tessék tehát megnyugodni. Egyenlőség, testvériség, és más ilyesmi.

Na de aztán jön a metamorfózis. A hernyóból pillangó. A rút kikacsából hattyú. A szörnyetegből szépség. A békából királyfi. A koldusból szintén királyfi. A Pygmalion virágáruslányából királyi leszármazott. A parasztfiúból a központi bizottság titkára. A … na oké, azt hiszem elég jól megvilágítottam. Ja, hogy itt mi?

A háziasszony megfordul, és akkor valami pelyhek hullanak az elmosódott fürdőszoba csap előtt az égből. A plafonból. Felülről lefelé. Máshogy nem is lehet hullani. Aztán ez elmúlik, és a hölgy, mert innentől kezdve kezd hölgy lenni, azaz kezd átváltozni, kibábozódni, szóval a hölgy elkezd jól bánni magával. Kezd. Kezdve kezd. Fürdővizet készít, jóféle valamiket tesz belé, kékes buborék pezseg, majd kenegeti magát egy RAYLIS & HARDLING nevű kenőccsel. Hoppá! Vagy mai nyelven upssz! Azt hiszem itt modularitás sértés történt, hisz aztán erről a termékről szó se esik. Igaz, rajtam kívül senki nem állítja meg a videót, és böngészi ki ezen termék nevét, úgyhogy végülis egye kánya. (Ezt most nem magyarázom meg.) A karácsony olyan káprázatosan gyönyörű! Ezt a narrátor bácsi mondja. Majd a férj (a család éppen terítő nagyja) gondolatait narrálja, amelyek nyilvánvalóan a hölggyé változó feleségéhez (élettársához) szólnak. Köszönöm szívem, hogy varázslatossá teszed! Mármint a karácsonyt.

És jő le a hölgy a lépcsőn, ahogy az egy hollywoodi belépőhöz illik, és gyönyörű, mert levetette bábját a munka- konyharuhát és csodálatos karácsonyi pillangóvá változott. A férj (élettárs) megpillantja, egy pillanatra megáll a kezében a gyufa, azzal gyújtogatja éppen a gyertyákat a gyönyörűen megterített asztalon, és szíve megtelik hálatelt köszönömökkel, meg mindennel, amivel ilyenkor kell, és illendő. Ő maga, mármint a férj (élettárs) szintén szépen van, szmokingban, és a gyerekek is illően kiöltözve. Az asztalon hat teríték, és mivel ők négyen vannak, nyilván nagyi és nagyapa is hivatalos. Sajnos a másik ágon már elhunytak a nagyszülők, de az is lehet, az egyik ági nagyapa, és a másik ági nagyanya él már csak, vagy fordítva. Szerintem össze kéne jönniük. Persze ha mindkét ágon csak az azonos neműek maradtak életben, akkor nem. Illetve a mai világban talán mégis. No ennyit a hat terítékről, hogy lássák a kedves kreatívok a részletek fontosságát.

És már benne is vagyunk az aktuális termék ismertetésében. Ami ugye lehet bármi aktuális, annak ellenére, hogy egy nem aktuális kenőccsel kent a nő.

És igen, évente legalább egyszer megérdemel a nő egy ilyen szép köszönetet, plusz nemzetközi nőnap, hogy tud dolgos háziasszony is lenni, valamint reprezentatív szépség is egyben. Kettő az egyben. Tényleg őszintén gratula. És már évszázadok óta. Nekem még volt ilyen olvasókönyvem. Apa a gyárban dolgozik, anya a konyhában főz. Erre emlékezünk most így karácsony tájékán is. És különben is. Itt vannak ezek a termékek, amelyek gondoskodnak a felfrissülésről az ünnepek alatt is. Még akkor is. Hát még azon kívül. Hát akarhat ennél többet egy nő? – gondolták a jó kreatívok, így vezetve ismerős terepre a kedves befogadót s ezzel feledtetve napi gondjait.

Csak ez így már olyan, mintha két nőnap is lenne egy évben. Most őszintén, azért nem sok ez egy kicsit?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 2/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10