2 1 1 1 1 1 Rating 2.00 (1 Vote)

Árukereső reklám

*************************

árukereső logo –  30s +++ Értékelés: 3,8/10

Az a bizonyos keserű mellékíz. Az empátia keserű mellékíze. Ez úgy tűnik nem érdekli a kedves alkotókat. Pedig keserű mellékízű terméket nem szívesen vesz a vásárló. Persze ízlések és pofonok. Egyiknek keserű, a másiknak édes, illetve esetünkben rettenetesen vicces. Leginkább azon tudunk jót röhögni, amikor valaki másnak az emberi méltóságát sértjük meg. Persze nem nagyon, csak úgy módjával… de hát annyira röhejes, amikor hasra esik, nem?

***************

***************

Hát hogy azért keressek árut az Árukeresővel, mert itt a sok vásárló őszintén megmondja a véleményét. Nincs zsákbamacska. Ezt volna az üzenet, ezt kéne átküldeni valahogy a kedves potenciális fejébe. Hogy használja majd ezt a mi jó kis Árukeresőnket. Azért. Na.

Nem az nem jó ötlet, hogy mindig talál zsákban egy macskát is a porszívó mellett, és az sem, hogy előny: gyönyörű minták a bögrén, hátrány: nincs alja. Nem ezek nem jó ötletek. (Mondjuk tényleg nem.) Valami ütősebb kell. Valami, amivel azt fejezzük ki, ha minket választ választásra, itt az abszolút objektivitás üli majd diadalát. Itt nem lesz átverés, mellébeszélés. Itt meg lesz mondva… itt majd megmondják nekünk kíméletlenül az igazságot. Feltárják nekünk a nyers valóságot senkire se tekintettel. A tény, az tény. Tök mindegy, miről van szó. Nem igaz?

Na ha ezek a kulcsszavak, akkor hajrá, nehogy már különbséget tegyünk mondjuk egy mosógép és egy baba között! Egyik kutya, másik eb. Egyik 19, a másik egy híján 20. Az egyik… ok, lépjünk tovább.

Az első klipben azonnal látjuk, már az anyuka is hibás áru. Vagy nagyon extravagáns. Nagyon. Talán arra gondolt itt a költő, így ábrázolja az elfogultságot, a valóságot elhomályosító majomszeretetet? Hát hogy nem látja ez az anyuka, milyen ronda a gyereke? Ja már megint a viccesség. Burleszkről még nem tetszett hallani? De. Viszont itt erősség: nincs. Gyengeség: mérhetetlenül idétlen és főleg visszataszító. De szerencsére jön a két futóismerős, és van szerencséjük mélyen belegázolni az idétlen anyuka lelkivilágába. Mert ugyebár itt nem maradnak rejtve a hiányosságok. És milyen vicces már, hogy felsoroljuk a baba gyengeségeit is a tapintat minimális jele nélkül. Igaz, porszívóhoz nem kell tapintat, elvégre ez egy árukereső. Itt meg szörnyen vicces, ahogy az anyuka megbántódik, és az önérzete romokban hever. Úgy kell neki, hát milyen hülye idétlen volt ő maga is az előbb. És tessék nézni, az a baba tényleg bandzsa. Ez is szörnyen vicces. Képzeld, ha még hiányozna az egyik füle is teljesen. Szétröhögném az agyamat.

Aztán ebben a másik filmecskében gyengéden belegázolnak a férfiúi önérzetbe. Mi férfiak aztán igazán tudjuk milyen, amikor a szexuális teljesítményünket szólják le éppen egy aktus után… ja, hogy te ilyet még soha nem éltél át? Azért tudsz ezen röhögni? Azért nem jelenik meg nálad egy csöpp empatikus keserű szájíz sem? Sőt, épp ellenkezőleg? Tök mulatságos, egyesek milyen bénák tudnak lenni szex közben? Akkor tudod mi van, haver? Ha neked még soha nem volt ilyen élményed, akkor te még soha nem voltál jó az ágyban. Hű bameg, mekkora igazságot mondtam most! Le vagyok nyűgözve magamtól. Hű de jó ez a reklám! Mit ki nem hoz belőlem! Szóval a csaj tökre lealázza a fickót, előnyökkel, hátrányokkal, mert ugyebár teljesen hasonló a helyzet, mint amikor egy áruról szeretnénk megtudni az igazságot.

Dehogy hasonló! Csak képzeld el, milyen lenne, ha az Árukereső objektivitását alkalmaznánk a való élet más területein is, más olyan területeken, ahol biztosan nem így állunk hozzá a dolgokhoz, mert azt nem szabad, nem szabad ilyesminek kitennünk embertársainkat, hiszen ők érző lények, nem úgy, mint egy fridzsider. Az nem érző lény. (Szerintem igen, elromlik, ha sértően beszélek vele.) Ezt mi is nagyon jól tudjuk, mi reklámalkotók, de ugye te nem veszed ezeket a példákat komolyan, mert te tudod, hogy a való életben senki nem viselkedik így, hanem ez csak egy ilyen groteszk megfogalmazás, ami pont kiemeli az objektivitást, és nagyon pont azt emeli ki, mert mi alapvetően nagyon jó emberek vagyunk, és szeretünk téged is. Lehet, ott marad neked az a kis empatikus keserű szájíz, de hogy megjegyezted mivel keresd az árut, hát nem? Szeretünk, szeretünk, szeretünk…

Ok, de ha szabadna megjegyeznem, anyádat szeresd így, ne engem…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10