1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (4 Votes)

Prima reklám

*************************

cba prima logo –  30s +++ Értékelés: 4,8/10

De tényleg, annyira egoista ez a hozzáállás. Hogy feltételezni tetszik, betéve tudom az adott kampány minden darabját. Na meg hogy rendszeresen odajárok már amúgy is, és ismerem az összes vonatkozó szolgáltatást, szokást, szokásjogot, törvényt, előírást, sallangot, farsangot, mifenét, rákfenét, és magát Kasszás Erzsit. Hogy én már ab ovo betege vagyok ennek a brandnek, ezzel fekszem, ezzel kelek. Hogy bennem kell ki az önök által elvetett mag… izé, szóval hogy a kampány későbbi klipjei már termékeny talajra hullanak bennem… hagyjál, korán van még…

***************

 

***************

Megnéztem ezt a reklámot, és természetesen egy hangot sem értettem belőle. Itt jegyzem ismét meg, én nem szoktam reklámokat nézni (ez egy kötelező megjegyzés, hogy a normális rokonaim, barátaim és üzletfeleim ne forduljanak el csalódottan és megvetően tőlem), csak vadászni rájuk, amikor elfogy a munícióm a cikizhetőségekből. Tehát egy hangot sem értettem belőle, mert mi az hogy, és ki az hogy világutazó például. De most már mindent tudok. Kutattam.

A kerettörténet világos, a már jól ismert (a reklámalkotók szerint) Kasszás Erzsi azt álmodja, egy revüben van, és ez nem is álom, hanem valóság, és tényleg. Ezen a csavaron viszonylag hamar túltettem magam, elvégre értek én a mai filmek nyelvén, pontosabban a mai kissé elvontabb filmekből sem értek egy kukkot se. Még pontosabban a kevésbé elvontakból sem, mert túl sok szereplő van bennük, akiket sokszor név szerint emlegetnek amikor éppen nincsenek ott a jelenetben, és nekem fingom sincs, kiről van szó. Az egyszereplős filmek viszont unalmasak.  Hogy akkor egyáltalán hogyan merek filmszerű izékkel foglalkozni? Miért? Ezek a kreatívok hogyan mernek?

Az sem értettem, ha a Kasszás Erzsi egy olyan CBA-s Erzsi, akkor hogyan kerül ide? Aztán kinyomoztam, ez annak a webáruháza, ha jól nyomoztam. Ha nem jól nyomoztam, akkor meg pláne miért ilyen érthetetlen ez.

Aztán elkezdtem nagyon figyelni a szövegre. Többször meghallgattam értő fülekkel. Én nem szoktam egy reklámot többször is, és egyáltalán megnézni (ez egy kötelező… lásd fentebb), csak hivatalból, vagyis, ha nagyon muszáj. A költemény a következőképpen szól:

Nyisd ki a szemed, s hidd el mit látsz; Az egész világot körbejártam én; Hegycsúcson, oázis rejtekén; Egzotikum, ritkaság, és minőség; A Prima polcain a nagyvilág tiéd; Minden a tiéééééééd; Légy velünk világutazóóóóóóó!

Nos tehát az első sor tulajdonképpen Kasszás Erzsit ébresztgeti, és felszólítja, higgye el, amit lát. És amit lát az az, amit te sohase láthatsz egy webáruházban, mert az ugyebár virtuális, de itt ez nem baj, mert igenis ez a kép kell hogy a szemed előtt lebegjen, vagyis egy nagyon gazdag, a világ minden tájáról való árukínálattal rendelkező közért, amelyben sürögnek forognak a kedves alkalmazottak, szállítók, rakodók, miegymások. Például tengerészek rakodják a déligyümölcsöt, mert az, mint tudjuk többnyire hajóval jön délről. Azért déligyümölcs, és nem azért, mert csak délben lehet fogyasztani. (Ezen sokat gondolkodtam, elsüssem-e ezt a primitív szóviccet, de aztán arra jutottam, hogy inkább nem.)

Aztán a vezető énekes-táncos bácsi elmeséli, ő egy világutazó, mert nézd már milyen helyeken járt, és nagyon különleges dolgokról volna itt szó, és ezek itt mind elérhetők. Majd felszólítja magát, hogy legyen önmagával. Kis gondolkodás után rájöttem, talán minket léptetett elő világutazóvá, vagyis aki itt vásárol, az kvázi szintén egy világutazó. Na, végre felfogtam a koncepciót.

Nem lehetett ez olcsó mulatság. A tánckar, a ruhák, a Kasszás Erzsi ruhája, a díszlet, a technika, meg minden. Főleg a minden. Például hogy a mélyhűtött áruk szekrényei között síelnek egyesek és esik ott a hó, máshol meg népviseletben kínálják a kedves tánckar hölgyek ami oda illik. Ezen utolsó fázisban döbben rá Kasszás Erzsi, hogy ez nem álom. És itt döbbensz rá te is kedves potenciális fogyasztó, átvéve, átempatizálva Erzsi érzéseit, hogy te se álmodsz, igen, hidd csak el, ez a valóság! Szinte hihetetlen!

Bátran vedd hát igénybe, mert ez a Tesco… nem, ez az Auchan… pardon ez a Prima házhozszállítás tényleg egyedülálló!

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 7/10

A technika (Technology) – 6/10