1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

DIGINET reklám

********************************

diginet 1000 – internet csomag – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Az ötlet a fő. Adjatok egy jó ötletet, és kifordítom sarkaiból a világot. Hát persze, ha volna egy jó világsark kifordító ötletem, akkor megtenném. Csak hát pont ilyen nincs, mindenféle más van, de azokért meg nem fizet senki. Talán mert egyik sem jó. A reklám világa egyébként tipikusan az a világ, ahol nincs rossz ötlet. Minden ötlet jó, csak tudni kell eladni.

 

***************

***************

Komolyan beszélek. Ül a kreatív szakember az íróasztalánál, és a feladaton gondolkodik. Illetve dehogy gondolkodik, hisz pont ez a lényeg. Például az a feladat, hogy hívjuk fel a kedves potenciális figyelmét cégünk egy új, gyors, internet hozzáférést kínáló csomagjára. A kreatívnak ott az íróasztalánál ekkor nem kell mást tennie, mint kicsit körülnézni maga körül. Azért maga körül, mert már úgy is ott van, ha máshol kéne körülnéznie, akkor oda kéne menni ahol a máshol van. És az egyrészt strapás, másrészt pedig teljesen felesleges, hisz egy kreatív körül mindig nagyon kreatív a tér maga is.

Például, ha én most itt saját magam körül nézek, hát látok ám egy félig üres (vagy félig tele ugyebár) papírzsebkendő csomagot. És ennyi elég is kell hogy legyen egy jó kreatívnak. És én jó kreatív vagyok. Nagyon egy kreatív kreatív. Na nézzük.

Csinos hölgy beletrombitál a papírzsebkendőbe, majd szétnyitja azt, és nem látunk semmit, a pzsepi patyolatfehér marad. Szöveg: mint a jó papír zsebkendő a taknyot, olyan gyorsan szívhatod te is magadba új, 1000 Mbps csomagunk által az információt, ha megrendeled magadnak most mindjárt, de azonnal. Na jó, még kicsit formáznék rajta, ha igazából tőlem rendelték volna ezt meg, de jól mutatja, nincsen rossz ötlet a reklámszakmában.

Jó, értem, azért valahogy nem árt kötni, bár szerintem minek. Ám legyen, akkor nyilván a gyorsaság, mi több a szupergyorsaság lehetne a hívó szó. Na nézzük. Hoppá, itt van egy kefe az asztalomon. Szupergyors kefe. Ok, valami szupergyors fodrászos. Szupergyorsan megfodrászol a fodrász, mert az neki a szuperereje. Na jó, de kötni kell. Akkor valahogy mi adjuk a szupererőt a kedves csomagvásárlónak, nem? Hát persze, a szupergyorsaságot, már hogy szupergyorsan tud internetezni. Adtunk neki így szupererőt. Szupermen lesz így minden kedves előfizetőnk. Szinte. Ebben a vonatkozásban. Hétköznapi szuperhős. Jaj nem, dehogy ezért fogják megvenni, nem gyerek az az ügyfél, pusztán ez csak egy vicces figyelemfelhívó, hogy már van ilyen.

Ok, szóval ül három szomorú alak a fodrásznál, meg egy kutya, senkinek sincs rendben a frizurája, a kutya is torzonborz… de hát Józsi, ezek itt mind rendben vannak, ez például egy ilyen kutya… igen főnök, de ők mások akarnak lenni, a kutya is, na… szóval nagyon lehangoltak, a kutya liheg, és akkor jön a szupergyors fodrász. Ja, mindenkit jól elront, a kutyából meg olyan undorító kis ölebet csinál… de már mondtam főnök, ők ilyenek akartak lenni. És a digi elhozza önnek is a szupergyorsaságot – mondja a szlogenbácsi. Na de most hogy van ez? Áll egy fazon egy táblával a kezében, hogy 1000 Mbps, és repül, illetve áll a tábla előtt egy puskagolyó, a fazon pedig mosolyogva bólogat. Közben, ha jól látom, mennek befele az emberek civilben, és kijönnek szupermennek öltözve, kék dobozokkal a kezükben. Jó, igen, azt értem, hogy a cég szinte átváltozott szupermen gyárrá, mindenki így érzi magát ettől a szolgáltatástól, mert szupergyors, de mi az a puskagolyó ottan? Jaj, hát ez a másik klipből van, amikor a főhős olyan gyors, hogy hozzáképest a puskagolyó egy csiga, és ott akkor ő kézzel visszafordítja azt a golyót, és az jól lelövi a gonoszt, aki kilőtte. Kilövi a gonoszt, aki lelőtte volna a jót, de a szupergyors internetes csomagunkkal megállítottuk. A golót. Arról én nem tehetek főnök, hogy a kedves nézők nem elég szorgalmasan nézik a reklámokat, és így kimaradhat nekik egy kis alapműveltség. Magukra vessenek. Legfeljebb nem lesznek szuperhősök. Nem, ez nem zagyválás, ez tréfás megjelenítése a termék egy meghatározó, jó tulajdonságának, amely abszolút megkülönbözteti más hasonló csomagunktól. Így kell ezt csinálni.

Én ezt nem hiszem el. Bugyuta, semmit mondó, gyerekesen primitív, humortól távol álló, erőltetett. Igen, erőltetett, mint ez az írás. Nincs benne szellem, nincs benne lélek. Szupererő, mi? Szupererőt ad neked a bácsi kisfiam, ha jó leszel karácsonyra. Egyébként mint tudjuk, nem is ez a kommunikációs sivárság a művészet. Hanem hogy amikor megint megkétszereződik az adható sebesség a közeljövőben, mert meg fog, akkor mit fogsz arra mondani? Szuper, szuper erő? Isteni képességek? Anyád? De nem féltelek. Ahogy ismerlek, megint lesz valami felülmúlhatatlan felülmúlható…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 3/10

A technika (Technology) – 4/10