4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (1 Vote)

simple reklám

*************************

simple on-line szolgáltatás vásárlás – 20s +++ Értékelés: 4,8/10

Ha a brand név önmagában is jelent valamit, vagyis nem valamiféle mozaikszó, vagy egyéb költemény, akkor kézenfekvőnek látszik abból kiindulni, vagyis a jelentése köré felépíteni a reklámot is. Annál is inkább, mert nyilván a jelentésnek köze lehet a termékhez, és/vagy annak valamely attribútumához. Már hogy hülyeség lenne, ha nem lenne köze. Persze vigyázni kell a névadásnál. Például a konyhakés márkánk neve azért ne legyen healer (gyógyító), de killer (gyilkos) se…

***************

***************

A simple azt jelenti, egyszerű. Maga a termék egy on-line felület, mobil alkalmazásként is megvalósítva, amelyen mindenféle szolgáltatás vásárlásokat lehet intézni a parkolástól a mozijegyig, az autópálya matricától az ételfutárig. Egyszerűen. Mert hogy nem kell odamenni, és csak kattintás és pöccintés az egész.

Na de hogyan is reklámozzuk ezt? Egyszerűen, hisz csak valami bonyolulttal kell szembeállítani oszt kész. És mi ne volna bonyolultabb, mint maga az élet? Minden bonyolult úgy ahogy van. Kivéve persze a faéket. Az nem bonyolult. Csak ha fizika példában van, amit meg kell oldani felelés közben a táblánál. Ezt álmodtam a múltkor. Verejtékben úszva ébredtem fel. De mit is akartam mondani… ja igen, ez egy reklámkritika…

Tehát meglovagolandó az, hogy egyszerű. A megoldás is egyszerű, nem kellenek színészek, bonyolult helyszínek, legyen ez egy animáció. Persze, tök jó. A szlogen is legyen egyszerű. Káosz az egész napod? Legalább a matrica vásárlás legyen egyszerűbb. Igen, legalább az. Gondolj bele, ha még az sem volna egyszerűbb, mi volna hát akkor valami legalább egyszerűbb? Ha semmise volna egyszerűbb, abba egyszerűen beleőrülnénk. De rendben van, meg kell mutatni, mi válik egyszerűbbé a termék használata által, és hogy mennyire bonyolultabb volna az élet a termék használata nélkül. Pontosabban, itt inkább mi volna, ha a bonyolult életben nem volna legalább egy biztos, egyszerűbb pont, ami stabil, ami megnyugvást adhat, enyhülést legalább egy pillanatra, amely ponton megpihenve aztán erőt gyűjthetünk lelkiekben, testiekben az újbóli nekirugaszkodáshoz, hogy megküzdhessünk ezzel a bonyolult világgal.

Ha téged megkérdeznének, mi legyen legalább egyszerűbb, ha már az egész napod egy káosz, te mit választanál? Jó, tudom, a sor végtelen lenne, és minden tétel megelőzné a matrica vásárlást, de ezért nehogy már a reklámalkotókat hibáztasd, nekik ezt a terméket kell hírbe hozni, ez a feladat. És lásd be, ha káosz az egész napod, te magad is azt mondod este, amikor a nejednek, férjednek mesélsz róla, hogy legalább – és ez bármi lehet – a bármi volt egyszerűbb. Na ugye. Például itt az animált szakállas bácsinak durrdefektje lett az autópályán, amitől káosz lett az egész napja, de legalább a matrica vásárlása nagyon egyszerű volt, nyilván volt, mert már fent van a pályám, és ennek nagyon örül. És ahogy ott kínlódik a kerékcserével, erőt ad neki visszagondolni arra a pillanatra, amikor az autópálya matrica de legalább egyszerűbb volt. Nem legyen, volt. Mert ha legyen, akkor jól meg fogják büntetni, mert azt előtte kell megvenni, nem úgy, mint régen, amikor még aznap éjfélig lehetett megvenni bünti nélkül. Én már párszor meg is szívtam a feledékenységem miatt. Hogy a fene enné meg őket ott, ahol vannak a rohadék szabályalkotókat. Meg a rendelet és törvényalkotókat. Meg ezt az egész… de mit is akartam mondani? Ja, ez egy reklámkritika…

Mint láthatjuk, erős fegyver a reklámalkotók kezében a filmecskék rövid időtartama. A jellemzően 20-30 másodperc éppen megfelelő hossz a nézői felületesség kihasználására, ahol a befogadó nem érez késztetést a mély jellemábrázolások, a történetvezetésben megmutatott fejlődéstörténet és egyéb filmesztétikai, művészi eszközök általi hatás feldolgozására, elemzésére, úgy, mint például én. Hát jól van na, igen, ha káosz a napom, hát tényleg na, legalább ez a jó kis alkalmazás milyen egyszerű na. Ennyi. Egy reklám legyen olyan, mint az ír szódáskenyér. Csak nagyjából kell összedolgozni (recept – google).

Felszisszentél mi? Te kreatív. Hogy mit szőröztök pedig egy-egy storyboard-on. Hogy hogyan álljon a főhős haja, meg a váza mégiscsak a polc baloldalán legyen, mert ott jobban harmonizál a színe a terméken az i betűvel, mi? Ír szódáskenyér. Anyámat. Azok a késhegyig menő viták egész éjjel a koszos kávéscsészék és a pizzaromok között, mi? Még egyszer anyámat. Tudom, nem egyszerű az életetek. De legalább a matrica…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 7/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10