3 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (3 Votes)

MOL reklám

*************************

MOL TV reklám – 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Nincs izgalmasabb feladat annál – gondolom – mint amikor új, átfogó kommunikációs koncepció kidolgozására, és új imázsfilm elkészítésére kap megbízást egy reklámcég. Hajrá, mozgassuk meg a fantáziánkat, hisz itt most nagy volumenű megrendelés sorozatról lehet szó, ha sikeresen megoldjuk a feladatot. Persze előbb meg kell tudnunk mi a vezérfonal, mi lesz a mi kis üzenetünk, mivel fog most kedveskedni ez az aranyos nagy cég a népnek?

***************

***************

Társadalmi felelősségvállalásban utazunk most, mindenféle jót támogatunk, hogy a nép épüljön, szépüljön. Csak úgy, önzetlenül. Tehát nem mindegy, hol tankolsz, mert ha nem itt tankolsz, akkor nem lesz pénzünk arra a sok jóra. Érted? Nem mindegy. Na akkor most erre varjunk gombot, akarom mondani építsünk koncepciót erre a „nem mindegy” szópárra és annak jelentésére. Ezt jól kifundáltuk.

Idézgetni fogok mostan egy szakmai oldal írásából:

„A felvételek olyan hétköznapi és kevésbé hétköznapi jeleneteket mutatnak be, amikor a főszereplők döntése a jövőjük szempontjából fontos és meghatározó.”

Aztán:

„A reklámfilm hűen tükrözi vállalati hivatásunkat, elkötelezettségünket a társadalmi és a természeti környezetünk iránt. Bemutatja, miben más a MOL-nál történő vásárlás, milyen értékeket teremtünk az értékesítés által. Cégünk támogatja a kultúrát és a fiatal tehetségeket, a gyermekgyógyászatot, a közösségi kertészkedést, illetve a közösségi városi közlekedést is"

Na nézzük.

Srác elbambul a kémia órán, mert bámulja a csajt, és akkor olyan hab lesz hirtelen előtte, és mindenki megijed. Tényleg abszolút meghatározó itt a főszereplők döntése a jövőjük szempontjából. A csaj most megtudta, még csak véletlenül se válassza élete párjául ezt a gyereket, mert ez egy robbantgatós terroristává is válhat a későbbiekben. A fiú pedig megtudta, még csak véletlenül se válassza élete párjául ezt a lányt, mert hatására robbantgatós terroristává is válhat a későbbiekben.

Nagyon rendetlen emberrel költözött össze következő főhősünk, el is dőlt az a könyvoszlop. Nem mindegy, kivel költözöl össze. Tökre lejön, hogy a cég támogatja a gyermekgyógyászatot, és hűen tükrözi a vállalati hivatást. És persze nem mindegy kivel dolgozol. Például ha őslénykutató vagy, és a kollégád megfázott, akkor semmi esetre se dolgozz vele, mert szét fogja tüsszenteni a dínócsontvázat. Abszolút bemutatja a jelenet miben más a MOL-nál történő vásárlás, milyen értékeket teremt az értékesítés által. Hűen tükrözi. Na és az a maci a csónakban! Nem mindegy, kivel utazol együtt. Hát tényleg. Milyen hülye ez a fickó! Hogy honnan vette az ötletet, miszerint egy száll evező nélküli csónakkal indul neki a tengernek, ráadásul mindössze csak egy grizzlit kívánt magával vinni. Ez tényleg kevésbé hétköznapi jelenet, de itt is nagyon fontos a főszereplők döntése a jövőjük szempontjából. Különösen a medvéé. És ugye ennél a jelenetnél szinte az arcunkba ordít az üzenet, hogy milyen elhivatottsággal támogatja ez a cég a kultúrát, a fiatal tehetségeket, nem beszélve a közösségi kertészkedésről. A maci például elég fiatal lehet, bár már egy igen szépen kifejlődött példány. Szívesen alkalmaznám kertésznek a kis kertemben.

Ha ezek után neked még az sem világos, hogyan támogatja a cég a közösségi városi közlekedést, akkor te egy nagyon elveszett ember vagy. Jobb volna, ha meghalnál.

Tehát számít, hol állsz meg. Ha itt tankolsz, akkor új lendületet adsz a kultúrának. Én biztos itt fogok, mert én ezt szeretném átérezni. Szeretném úgymond a bőrömön érezni, ahogy új lendületet adok a kultúrának, ahogy ott töltöm befelé a naftát. Meg a gazdaságnak, meg a sportnak, de ha már lúd, legyen kövér, tulajdonképpen az egész országnak. Tényleg, ne is aprózzuk el. Melyik más márkájú benzinkútnál érezhetnéd még ezt? Ugye?

De tetszik a szakmának, ahogy olvasgatom. Hír értéke van, miszerint elindult ez az új kampány. Nyilván én vagyok a hülye. Nem veszem észre az analógiásos rávezetéses módszert. Egyik oldalon egy sor nagyon frappáns „nem mindegy” példa, és akkor, ha ezeket már érted, akkor megszületett a hivatkozási alap, és innentől kezdve már mondható, ugyanígy nem mindegy hol tankolsz. Macistul, csónakostul ugyanígy nem mindegy. Meg hogy kitől rendelsz reklámfilmet…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 6/10