3 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (2 Votes)

ALDI reklám

*************************

ALDI – 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Jó, most megint egy olyan reklámjuk van ezeknek, ami tetszik. Már nem a klasszikus értelemben, hanem mint téma, mint hálás tárgya a cikizésnek. Tényleg, én már olyan szemmel nézem a reklámokat, hogy jóízűen cikizhető, avagy sem. Tehát számomra az a jó reklám, ami rossz. Minél rosszabb, annál jobb. De persze jól legyen rossz, hogy könnyen lehessen cikizni. És lássuk be, nem könnyű jó rossz reklámot gyártani. Érteni kell hozzá…

***************

***************

Egyébként itt jól megfogták azt a tipikus nagymamai attitűdöt, amely állandó harcban áll a mindenkori unoka szeretetéért, és az azt bizonyító megnyilvánulásokért. És képzeljétek, ma kimondta, hogy nagymama – mesélné büszkén szülőknek, amelyek közül az egyik a saját gyermeke szokott lenni. Most miért, te másképp tudtad? Az igazi nagymamai győzelemnek persze az számítana, ha elmesélhetné a barátnői körben, őt jobban szereti az unoka, mint a saját szüleit, mert azok nem értik, hogyan kell egy ilyen kicsi gyerekkel bánni. Egyébként látszólag ez így is van, hisz melyik gyerek ne szeretné jobban a minden parancsát azonnal teljesítő, és ugyanakkor kifogyhatatlan csoki raktárként viselkedő személyt, mint azokat a csúnya szigorú szüleit?

Nos, filmünk épp egy ilyen csataszituációt mutat be, midőn is a kedves nagymama megpróbálja rávenni az unokát, ugyan szólítsa már őt nagymamának. De persze a kisfiú b…k őt nagymamának szólítani. (Állati jó ez a felelősség átruházás a csúnya szavakat illetően a kedves olvasóra, pedig szerintem tök mindegy, kiírom-e, baszik, vagy nem, mindenképpen az én hatásomra fog e szó az eszébe jutni a kedves olvasónak, ami azt jelenti, előbb nekem jutott eszembe. Akkor már miért ne írjam ki? Hogy én milyen bátor vagyok…) Tehát a kisfiú b...k kimondani, vagyis nem felel meg a nagymamai elvárásoknak. Érezzük is, a kedves néni egyre idegesebb lesz, és várjuk nagyon a feloldozó, energia levezető dühkitörést, de az alkotók itt megtörik a karakter fejlődési vonalát, kínzó űrt, és nagy feszültséget hagyva így a befogadó lelkében. Van is egy snitt itt, talán kivágták a dühöngő részt. Na de hogy passzolna ez az akciós csemegeszalámi népszerűsítéséhez, nem? Ezt még én is belátom. Ráadásul a tejföl is akciós. Pláne!

Na de bezzeg, na de bezzeg! Mert mire is megy ki ez az egész? Azt nem mondja az aranyos unoka, hogy nagyi, na de bezzeg azt mondja, az ALDI olcsóbb! Ezt mondja azon az aranyos gyerekhangján. Igazából nem mondja, ezért látjuk hátulról a kölyköt, de ez nem fontos, a történet szerint mondja és kész. Nagyon érdekes megfigyelni a kedves nagymama arcát, vajon örül ő most ennek, vagy sem? Látom is magam előtt az alkotói értekezletet, cigifüst és kávé, meg izzadság, és nagy vita, vajon hogyan reagáljon erre a nagyi? Az én természetes reakcióm mondjuk az lenne, te büdös kölök, azt nem mondod, nagymama, de egy rohadt közért hülye szlogenjét máris szajkózod? Hát hova jut így a világ? Már a te agyad is ki van mosva?! Nem, ezt nem lehet, úgyhogy ismét a karakter természetellenes továbbfejlesztésében állapodtak meg azon a késői órán az egybegyűltek. Örüljön neki a nagyi, hogy ilyen okos unokája van. Örüljön neki, na! Hát istenem, végül is ezt is el lehet mesélni a szülőknek, neki mondta először, hogy az ALDI olcsóbb. Majd otthon sírdogálhat egy kicsit lefekvés előtt a kedves nagyi, még ezt a szatócsboltot is jobban szereti az unokája, mint őt.

Tudom, viccesség. Nagyon vicces. Mit kínlódik a vén nyanya, nyögje már ki a kiskampó, hogy nagymama, erre benyomja, az ALDI olcsóbb. Agyam eldobom.

Ja az az aranyos gyerekszáj. Meg annyira jók a beállítások, ahogy a rendező dolgozik a gyerekarccal. Nem? Abszolút leolvasható az üzenet: ez hülye. Ezért gondolom, valószínűleg itt nem a nyugdíjas korosztály volt a célcsoport. Hát persze, azokat nem érdekli, olcsó-e az ALDI, vagy sem, azok többnyire gazdagok. Vagy nem ismerem ezen korosztály pszichéjét eléggé? Tehát nem ismerek magamra? Tök mindegy volna, mit mond az unokám, egyformán jólesik? Mondjuk tényleg, nem igazán tudok haragudni rá semmiért sem, de akkor sem esik jól, hogy a kreatív bácsik, nénik azt gondolják, még az unokám is hülyének néz. Te vagy a hülye csúnya kreatív bácsinéni. Különben is, az én apukám kibaszottúl de sokkal erősebb, mint a tiéd…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10