proenzi® reklám
*************************
proenzi® LADY – 30s +++ Értékelés: 4,6/10
Azért én egyszer elvégeznék egy felmérést, egy ilyen fókuszcsoport vizsgálatot, mi volna, ha egy pillanatra visszatérnénk a régi módszerhez, amikor egyszerűen elmondtuk a reklámban, mi mire való. Ez a víz hasat hajt, és ez a csoki azért jó, mert őrölt tehén van benne, nem tudom, nem értek hozzá, de valahogy egyszerűen a lényeget mondaná a tesztelt anyag. Ez még nem jelentené azt, hogy vissza kéne térni a cipőt a cipőboltból metódushoz. Lehet, meglepő eredmény születne.
***************
***************
Vizsgált reklámunk természetesen még nagyon nem ilyen. A mai divatnak megfelelően a nagy életről kezd el szónokolni, annak is egy alapvető kérdéséről, a nő és férfi különbözőségéről, és majdnem azt mondtam, hogy e különbözőség ellenére a két nem egymásrautaltságáról is, ugyanis dialektikusan megközelítve valami ilyesminek kéne következnie, de erről nem szól a fáma. Nem is feladata természetesen, hisz itt valami olyasmi termék iránti igény felkeltésének előkészítése folyik, amely csak nőknek való.
Úgy tűnik, mintha feladatának érezné a szerző, hogy megnyugtassa a kedves férfiakat, ők sajnos ebből a termékből most nem kapnak. Mert ez csak nőknek való. De tudod te buta férfi, ez így természetes, mert a férfiak és a nők különbözőek. Mondom, nekem tűnik úgy, lehet, ilyesféle szándék egyáltalán nem motiválta a kedves kreatívot.
A nők és a férfiak különböznek egymástól, mondja a mesélő. Trivialitásnak tűnik, de hány meg hány trivialitást kell újból és újból felemlegetni, hogy a megfelelő viselkedésre sarkaljanak akár téged is. Például hogy télen hideg van, tessék sapkát-sálat venni. Most csak ez jutott eszembe, hagyjál. Aztán felteszi a kérdést, vajon ez jó, vagy rossz? Mármint hogy különböznek egymástól. Ki tudja? Ezt a titkot nem fogjuk megfejteni. Ezzel zárja filozófiai fejtegetését a mesélő, hisz ennyi elég is, még jó, hogy nem rugaszkodunk neki valamiféle hosszadalmas okfejtésnek ebben a harminc másodpercben. Egyébként amúgy érdekes kérdés e természeti tényt a jóság, illetve a rosszaság oldaláról megközelíteni, ugyanis… na most nem fogok beleesni ebbe a csapdába. Itt csak annyit jegyeznék meg, milyen baromság az hogy jó, vagy rossz? Ez van, és kész. Hülyíted itt a kedves rétegnézőt ezzel a távolba révedő, merengő modorossággal. Menjél te a fenébe. És akkor jössz ezekkel a képi sztereotípiákkal. Persze, a kisfiú erőszakos, a kislány szelíd és érző, a kamaszok távol ülnek egymástól, a srác playstation-özik, vagy mi, a csaj persze ennél butább, egyszerűbb dolgot művel, lakkozza a lábkörmeit és fecseg a mobilon a barátnőjével. Gondolom. És persze olyan ezek a férfiak pillantást vett a fiúra. Aztán a felnőtt pár férfi tagja a tévét nézi, a nő laptopon matat (lehet, most ő az okosabb?), majd a fickó lerúgja a cipőit, és persze a nő egy olyan ezek a férfiak pillantás kíséretében azonnal szolgaian összeszedi, mert az a vérükben van a nőknek ugyebár. És közben nem haragszanak az én buta rendetlen mackómra ugyebár, mert ez is a vérükben van. Ugyebár.
Csak azt tudjuk, hogy a nők belülről is mások. Na ezt a megállapítást aztán végképp nem értem. Ha a nők belülről is mások, és itt nyilván nem a szekrényekhez képest, hanem a férfiak viszonylatában, tehát ha a nők belülről is mások, mint a férfiak, vagyis másképp fogalmazva ebben is különböznek a férfiaktól, akkor a férfiak nyilván nem rendelkeznek ezzel a tulajdonsággal, vagyis ők nem mások belülről is, mint a nők, csak kívülről, vagyis belülről ugyanolyanok. Következtetésképp a férfiak belülről ugyanolyanok, mint a nők, a nők viszont belülről mások, mint a férfiak. Azt hiszem kicsit félrecsúszott a logikám. Úgy látszik, nem tudok trivialitásokban gondolkodni. Szegény csak azt akarta mondani, nyilván belülről is mások a nők sok mindenben, például olyasmikben is, aminek én is örülni szoktam, mint férfi, hogy így van. Már ha most kifejezetten nem a lélekre gondolunk, mint belső.
De tudod, nem követtem volna el ilyen logikai hülyeséget, ha egyszerűen azt mondod, mivel a nőkre a változás kora után jellemző a csontritkulás trallala-trallala, ezért az ízületes gyógyszerükbe belekevertünk egy kis kalciumot, miegymást is, trallala-trallala, vagy valami ehhez hasonló. Ez persze a férfiaknak sem ártott volna, de így tök marketing, hogy spéci a nőknek. Nem? Vagy lehet, téged nem érdekel az én logikai nyomorom?
*******************************************************************************
Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10