1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Provident reklám

*************************
Provident kisösszegű kölcsön ? 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Tényleg ne tessenek haragudni, de megszegve korábbi fogadalmamat, mégis muszáj nekem megint írni erről a kampányról. Egyszerűen nem bírom ki. Szóval hogy egy koncepció ilyen mértékben megengedje, hogy akkora állatságokat találhassanak ki a szerencsés kreatívok, amilyet csak akarnak, mert minden jó ide, az bizony nagy ritkaságszámba megy. Ilyenkor nagyon irigy vagyok. Érted? Gondolj bele, bemész a munkahelyedre, és csak az a dolgod, hogy baromságokon járjon az eszed. Ideális.

***************


***************
Arra kérte meg ez a kedves bank a hozzáértő marketing szakembereket, hogy tegyék vonzóvá az ő kisösszegű hitelkonstrukcióját. Nos, ezek az értő lelkek persze tudják, hogy a drága célcsoportnézőket nem lehet számokkal, meg THM-ekkel, meg más ilyesmi kimutatásokkal lenyűgözni, hisz ebben a vonatkozásban egyik bank kutya, a másik eb. Magát a bankot, mint olyat kell vonzóvá tenni. Például kacagósos reklámmal. Hogy azt nézve a nyájas rétegnéző kacagjon, és azt kacagja magában, hogy híjnye, de jópofa reklám ez! Oszt megnézvén, ki fijja borja ez a… (Most mi ez az álnépies stílus? Hülye vagy?) Szóval hogy talán meglátva, mely bank reklámja derítette ilyen jókedvre a potenciális kölcsönzőt, ezért fogja épp ezt a bankot igénybe venni egy kis kölcsön folyósítása ügyében.
Innentől kezdve nincs más dolgunk, mint találomra kiválasztani valamit, amit viszonylag kis összegért lehet venni, ezek sora végtelen, és az első, esetleg a második baromságot, ami eszünkbe jut, filmecskében megvalósítani. Például laptop. Jó ötlet volt az új laptop. Kép: képernyőn vad kutya, macska húsz karmával, és mosókefe farokkal az anyós frizurájában tombol hisztériásan. Például fritőz. Jó ötlet volt az új fritőz. Kép: szülők nyugodtan nézik a tévét, gyerek állig sültkrumplitengerben ül nyugodtan a földön és zabál. És dagadt. Például tévé. Jó ötlet volt az új tévé. Kép: gyerek jön be a tévé dobozában… ja, ez pont az, amit itt látunk.
Szóval a szülők a kereveten nyugodtan olvasgatnak, oldalról jön be a gyerek a kisösszegű kölcsönből vett tévé dobozába öltözve. Kerek lyukon kinéz, oldalra is csinált lukakat, ott dugja ki a kezeit, és persze alulra is van luk a lábainak. És jön a nagyon széles dobozban. Sután mozog érthető okokból, megfordul, ránéz a szülőkre. Így láthatja, ahogy az apuka fejéből kipattan egy felirat, miszerint jó ötlet volt az új tévé. Na most ezek szerint azért volt jó ötlet, és azért pont most jutott erre a következtetésre az apuka, mert látja, a gyerek milyen jól elvan a dobozban. Amikor bekapcsolta a tévét, meg nézte, akkor még nem volt ebben ennyire biztos. Vélhetőleg az egész tévét a doboz kedvéért vették meg, hogy legyen a gyereknek mivel játszani. Mert a gyerekért persze mindent.
Dehogy, dehogy. Hát persze, hogy a tévének örültek leginkább, csak a bedobozolt gyerek volt mintegy az utolsó csepp a pohárban, amitől kulminált ez az érzés, mondhatni ez volt a kulcsinger, hogy manifesztálódhasson, és belül kimondathasson ez a gondolat, hogy de jó ötlet volt ez. Na meg a bank. Az is persze. Illetve hogy pont ez a bank.
Persze itt is van poén. De van ám! Az a poén, hogy a srác tök hülye. Ez csak az én értelmezésem, lehet, rosszul jön le nekem a mondandó. Szerintem a gyerek álcázza magát a dobozzal, hogy úgy lophassa el a sütit az asztalról, hogy azt a szülei ne vegyék észre. Ha kevésbé hülye, akkor nem hiszi, hogy láthatatlan, csak legfeljebb azt, hogy a széles doboz miatt, amikor hátat fordít, akkor majd jól nem látszik, hogy elvesz az asztalról egy sütit. Az ám! De azzal nem számolt ez a gyengébb képességű utód, hogy a doboz miatt a megkaparintott sütit nem tudja a szájához továbbítani. És mosolyognak ezen a jó szülék. A kis kópé! Bizony, bizony rosszul sült most el ez a furfang!
Ez komoly dolog. Tévedsz, ha azt hiszed, ott belül, a műhelyben nagy röhögcsélések folynak. Dehogy. Tudományos alapon elemeznek minden kockát halálosan komoly arccal, pszichológus szakértő értékeli, elemzi a jelenetek átlagpolgárra tett legvalószínűbb hatását. Fókuszcsoportos próba alá vetik a már kész művet, és korrigálnak rajta, ha azonnal nem vesz fel a fókuszcsoport minden tagja egy kisebb összegű kölcsönt. Szóval komoly dolog ez, fáradságos, aprólékos munka.
Csak innen tűnik nagyon gagyinak…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}