2.3333333333333 1 1 1 1 1 Rating 2.33 (3 Votes)

T-Mobile reklám

*************************
T Mobile - 40s +++ Értékelés: 4,8/10
Mert hogy itt vannak ezek a távközlési szolgáltatók ugyebár ezzel a sok kütyüvel, amit el kell adni, illetve itt van ez a sok reklámcég, amit el kell tartani, illetve itt van ez a sok lóvé, amit csak reklámra lehet elkölteni, mert hogy ezeket a kütyüket voltaképp, ha őszinte akarok lenni, nem is nagyon kéne reklámozni. Csak bejelenteni. A sok "fun" úgyis azonnal rábukik, és terjeszti. Na jó, tudom, van arculat, meg jelenlét, meg minden...

***************


***************
Na de ha már ez a helyzet, akkor milyen reklámot kéne csinálni? Például ilyen szép, kellemes, hangulatos, fílinges, izésest, hogy emlékezz, tőlem veheted most nagyon kedvezően ezeket az izgalmas kütyüket. Ez egy ilyen felidéző reklám. Hallgasd csak:
Szitál a hó,
És minden jégvirág.
Csak egy dal vidít fel,
Amit te dúdolsz,
És nekem szól…
Régen várt ünnep,
Gyerünk, varázsolj csodát…
Vedd észre, és oszd meg a különleges pillanatokat! T Mobil. Együtt veled.
Nos, ez a szövegkönyv. Szép ugye? És a képek! Csupa idill. Kellemesség. Szépség.
Na most ezt nem értem. Mit akarsz? Igen, ezeken az eszközökön, mivel úgynevezett kommunikációs eszközök, mindenféle rondaság is jöhet, akár a világ összes mocska, rossz hírek, nagyon rossz hírek, és még rosszabb hírek. Nehogy ilyet vegyél haver, mert majd rád akaszkodik valami szatír, és már nem a kabátját nyitja hirtelen szét, hanem megvideotelefonálja amit meg akar mutatni. Ezzel kéne reklámozni? Egyébként, most hogy mondod, hogy még a szatír is ezt használja…
Szitál a hó, mondja a dalnok. És csak egy dal vidítja őt fel, amit te dúdolsz. Itt nyilván a szerelméről volna szó, és nyilván ezeken az eszközökön érkezik, mintegy csodaként a dal, és nyilván azért az ünnep teszi ezt a csodát, mert nyilván ilyenkor szokott ilyesmit ajándékba kapni az ember, és ha már megnyilvánul ez a szándék, akkor hopp, épp kapóra jön ez a szolgáltató, mert eddig nyilván csak olyan homályosan fogalmaztam meg, hogy mit is akarok adni a nyilván szerelmemnek. (Azt hiszem ide nem kellett volna a nyilván.) Na látod, így dolgozik a jó kreatív, hogy az üzenet azonnal átmegy, mintegy meglovagolva az aktualitásokat.
Jó, akkor most jöhet a szokásos visszacikizés, mi a fenét akadékoskodsz ezen a reklámon, amikor csak teszi a dolgát, kellemes érzeteket próbál összekapcsolni az adott szolgáltatóval. Olyan kicsi etűdök bemutatásával próbálja ezt, amelyek olyanok, mint egy-egy túlszínezett képeslap, amelyeken piszkosul szeretik egymást az emberek. Nem tudom észrevetted-e, hogy a gitározó srácnak segít a barátnője (gondolom) is a gitározásban, mondhatni egy húron pendülnek, együtt ugyebár, a mobilos fazon felveszi őket, és már küldi is tovább, és egy haver pár a tetőn már nézi is a jófejséget (nem semmi hideg lehet odafent, de hát ők tudják), meg a rideg hivatalban is vidít a videó, meg a kávéházban, meg az egész világon (bár ez nincs benne), aztán a végét már nem tudom megfejteni, fejtsd meg te. Azt látom, hogy keretes a történet, de a telefonáló nőtől kezdve elvesztettem a fonalat. Pedig hej de szépen felépítették ott a kreatív boszorkánykonyhában a sztorit, hogy úgy egyben hazamenjen neked, és olyan jóleső befejezettség érzés keletkezzen benned, egy olyan eleje-vége érzés, olyan beteljesedés féle. Csak a te hülye fejed nem képes negyven másodperc alatt felfogni egy ilyen nagyon finoman kimunkált, minden apró részletre ügyelő képi mondatot, pedig legalább egy hétig forgattak szorgosan az alkotók. Sok ember dolgozott rajta, hogy belemenjen az üzenet a te kemény kobakodba, hogy kialakuljon benned az igény, pontosan ettől a szolgáltatónál fogod megvenni ezeket a csodadolgokat a szeretteidnek, hogy aztán ilyen szép képekkel lephessenek meg viszonzásképpen.
Tényleg nem értelek. Nagyon megkeményedtél te az utóbbi évtizedekben. Nincsen teneked már szemed a szépre és a jóra. El vagy te teljesen fásulva. Egyáltalán minek élsz te? Menj és halj meg…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10
A látvány (Scene) – 7/10
A technika (Technology) – 6/10