1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Szentkirályi ásványvíz reklám

*************************

Szentkirályi ásványvíz - 20s +++ Értékelés: 4,6/10

Jó, idáig rendben van, híres embert csatolunk a termékhez, mintegy segítségül hívjuk annak eladását támogatandó. Mert hogy az emberekben a híres és szeretett magyar ember megpillantása kellemes érzeteket kelt, és akkor hajlamosak hazavinni e kellemes érzetet függetlenül attól, mi hordozza. A gépágyúk közül is azt fogják hazavinni amin ez a kép van, és az ásványvizek közül is. Tudom, ezeket nem egy helyen árulják, de a lényegen ez nem változtat.

***************

***************

Na most az a kérdés, mit tegyünk, ha a választott arc közvetlenül már nem képes reklámhordozóként szerepelni, mert például már nem tartozik az élők sorába. Persze sok példát láthatunk erre, mint például a Hunyadi János keserűvíz.

Lehetne mondjuk valamilyen viccességet kitalálni, hogy megy a Hunyadi a török ellen éppen, és mindenki nagyon szomjas, mert? szóval valamiért, és mielőtt a két had egymásnak esne, Hunyadi vizet fakaszt a keserűvizes palackból. Erre az ellenség, aki már szintén nagyon szomjas és egyúttal hasmars is gyötri, azonnal leteszi a fegyvert, mert látják, ez a Hunyadi egy isten, és ha nem kapnának a keserűvízből, hát az egész török sereg összeszarná elébb magát, majd szomjan halna. És ezt én most találtam ki egyedül.

De sajnos egy nemzeti ereklye jellegű híresség esetében az ilyen remek kis viccességek elsütése nem ildomos dolog, marad tehát a fennköltség, a patetizmus, a magyar honfiúi és honleányi keblek dagasztása. Nézzük, hogyan történik e keblek dagasztása jelen példánkban:

"A Szentkirályi életre kelt egy legendát. Hogy dicsőségéből örökre erőt meríthessünk, és újabb legendák szülessenek. Szentkirályi. A jövő legendája."

Tehát ez az ásványvíz - gondolom, ha megiszod - életre kelt egy legendát. Ez jelentheti, hogy egy elfelejtett legenda kell újra életre, vagy hogy egy legendás személy kell újra életre. Mondjuk legyünk jóindulatúak, és értelmezzük úgy, amikor a kezünkbe vesszük a palackot, akkor azt mondjuk, hm, igen, igen, a Puskás, azok voltak az igazán szép idők. És így a fejünkben kvázi életre kell a focista, úgyis mint legenda. Továbbá ahogy ott állunk kezünkben a vízzel, a legenda dicsőségéből rögtön erőt merítünk, átszellemült arccal hordozzuk körbe tekintetünket a közért vásárlóközönségén, és máris érezzük, valami történik velünk, innentől kezdve képesekké váltunk mi magunk is új legendák kreálására. Ráadásul a jó példa itt van előttünk, azaz itt van a kezünkben, és ez nem más, mint maga a reklámozott termék. Igaz, ez még csak a jövőben lesz legenda, feltehetőleg akkor, amikor már nem is lesz, mint ahogy ez a legendákkal elő szokott fordulni. Emlékszel? Nagyon régen volt egy legendás ásványvíz, úgy hívták, Szentkirályi. De hol van az már!

Valahogy így tetszettek elképzelni a hatást? A fókusz csoport ezt igazolta vissza? Á biztos nem, valószínűleg ott csupa normális ember nyomult, mert az én fentebb vázolt verzióm nagyon hülyének tűnik. Más épeszű ember biztos nem akadna fent azon, hogy egy ásványvíz Puskás Öcsihez hasonló legendaként kíván bevonulni a történelembe.

Egyébként volt nekem éppen otthon ilyen vizem. Kimentem hát a Duna partra, az ajkamhoz emeltem, a nap fénye átragyogott a palackon, és... és nem történt semmi. Puskás Öcsi sehol, egyetlen pocsolyában, de még a képzeletemben sem. Próbáltam átszellemülni, legendákban gondolkodni, vagy legalább az ásványvíz más ásványvizekhez nem hasonlítható egyedi ízét, illatát, zamatát beazonosítani, de még ez sem sikerült. Rendben, tudomásul veszem, ez az ásványvíz azért jobb, mint a többi, mert Puskás Öcsis. És ez egy ásványvíz esetében igen fontos tényező.

Máskülönben tetszik ez a fajta képi technika, szívesen elnézegetem tartalmától függetlenül is. Ebben az esetben is a tartalmától függetlenül nézegetem szívesen el.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 2/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 8/10

A technika (Technology) - 7/10

{mxc}