5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

UNIVER reklám

*************************

UNIVER Sulipont kampány - 90s +++ Értékelés: 3,6/10

90 másodperc! Fel tetszik tudni ezt fogni? Ez kva sok! És kva drága! Sokkal többe kerül, mint amennyit a fődíjakra fordít (8 milla) ez a kedves altruista cég. Szóval nehéz az ilyen típusú reklámok láttán szavakat találnom, illetve amiket találok, azok elég keresetlenek. Talán épp ezért találom meg őket könnyen. Nézem ezeket a gyerekeket, kedvesnek, lelkesnek, boldognak tűnnek, vagy láttatják őket, és közben ők lényegében csak profitnövelők. Álságos, álságos, álságos.

***************


***************

Zavar? De hát a cég csupán teszi a dolgát. A tulajdonosok csak olyan mozgásokat tolerálnak, illetve csak olyanokat várnak el, amelyek profitnövelők. Ez erős törvénye e gazdasági berendezkedési formának. Egy marketing kommunikációs kampány legyen profitnövelő. Azért van. Azért ölünk bele annyi zsák pénzt. Ha nem sikerül, repül valamelyik felelős, az osztályvezető, az ágazati igazgató, a vezér helyettes, a vezér (nem kívánt törlendő). És természetesen egy ilyen kampánynak megfelelő mértékben populárisnak kell lennie, hiszen mint tudjuk, a lakosságot arányaiban lényegesen kisebb százalékban reprezentálják egyetemi doktorok, mint... és itt most nem akarok megsérteni senkit. (Vagy az egyetemi doktorokat már meg is sértettem?)

Na nézzük most mink van. Azunk van, hogy - amint az a vonatkozó honlapokból kiderül - az az iskola nyer, aki a legtöbb sulipontot kapja. A sulipont az valamiféle vignetta a cég bizonyos termékein, amit persze csak a termék megvásárlása után lehet onnan levenni, és amit be lehet küldeni valamilyen céges címre, egy megjegyzés kíséretében, hogy melyik iskolának szánod a pontodat. Persze egy borítékba több pontot is be lehet tenni, vagyis ez egy költségkímélő megoldás is egyben. Így majd kialakul egy sorrend az iskolák között, amelynek alapján kiosztják a fődíjakat. De bizonyos számú pont összegyűjtése esetén már jár öt darab focilabda, úgyhogy nagy valószínűséggel elég sokan nyerhetnek valamit. A fődíjakból (összesen 8 millió forint) meg iskolát lehet fejleszteni, kirándulni, meg más ilyen iskolás izékre fordítani. Ennyi. Üzleti terv board elé letesz, excel tábla mutatja jönni nagy plusz bevétel termékből mínusz költség, egyenlő profit növekmény. Fődíj költséghányad elhanyagolható. Álságos, de így természetes. Pecsét, aláírás, prémium.

És a reklám maga? Jaj te, én úgy élveztem, ahogy olyan bájosan csivitelt az a sok kedves gyerek, annyira megható volt, ahogy sorolták milyen élményeken mentek keresztül, illetve milyen élmények mentek keresztül rajtuk, illetve? de meg az, hogy mennyi sok minden lett ebből a jótékony pénzből, amiből került rá elég, hogy új játszótér, meg tanulmányi kirándulás, meg tornaterem felújítás, és de nem is ez tetszett a legjobban, hanem az, hogy nem olyan természetellenesen, bemagolósan sorolták fel, hogy mik lettek nekik, hanem hogy olyan természetesen spontánosan, átélősen, életszagúan felidéztek konkrét helyzeteket, hogy például, amikor az egyik kislány elbukott egy kőbe, akkor rádőlt az egész fagyi, meg amikor az egyik kisfiú a leglustább hahaha, meg amikor az a vicces kisfiú azt mondta nagyon spontán, nem előre megbeszélten, hogy nem szereti a tornatermi ablakokon ezeket a védőhálókat (amiket ugyebár a nyereményből csináltak), mert nem tudja kirúgni az ablakokat. És még csak most jön a java - mondja a kedves rajzfilmfigura, meg az a másik néniszerű - az elmúlt tanévben nagy volt a pörgés, közel háromszázezer sulipont érkezett be (értsd legalább háromszázezer flakon mustárt, majonézt, ketchup-ot tetszettek venni, plusz, akik valahogy nem éreztek késztetést a sulipont beküldésére, csak simán a kaszinótojásba tették az anyagot) és hogy mihez kezdenek a győztesek a milliókkal (8)? Jaj te, én úgy élveztem, ahogy olyan bájosan csivitelt az a sok kedves gyerek... lásd, mint fent. Új spontán poén: egy harsona nem kéne? - kérdezi az egyik kis mókamester. És egy trombita? Ezt már a másik kis rosszcsont replikázza. A gyerekek dőlnek a spontán röhögéstől.

Van egy ötletem. Ha tetszenének támogatni egy iskolát, akkor a mustárra szánt pénzt tessenek egyenesen elküldeni az adott iskolának.

De ember! És akkor a virslit mivel eszem?

Ja, elnézést. Ezek szerint nem csak kreatívnak, de még józan parasztnak se volnék jó. Mert az asszony nem hinné el. Hát már megint elittad a mustárpénzt, te disznó!

*******************************************************************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 2/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}