4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (1 Vote)

Mezym reklám

*************************

Mezym forte 10000 - 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Politikusok sokszor élnek azzal a retorikai fordulattal, miszerint a választópolgárok felnőttek, a nép bölcs, az emberek felismerik, ha valaki félre akarja vezetni őket. Az emberek nem hülyék. Nos, ez nem igaz. A nép tökhülye. Olyan hülye, mint a seggem. Velem együtt. Méghozzá annyira, hogy az ilyen benyalós szövegeknek is simán felülnek. Abból gondolom, ahogy a reklámok szólnak hozzájuk.

***************


***************

Egy reklám útjára bocsátását pedig - mint tudjuk - igen gondos előtanulmányok előzik meg, kontroll csoport vizsgálatok, meg mindenféle marketing tudományos praktikák. Már hogy fog-e hatni. A népre. És ha egy reklám spotot elindítanak, ez önmagában bizonyítja, hogy megtalálták a megfelelő hangot. Máskülönben miért engednék útjára? Nem? Miért foglalnák a méregdrága reklámidőt? Nem ettek meszet. Ha tehát egy reklám kommunikációja primitív, azt jeleni, hogy a befogadó, a célközönség, vagyis maga a nép is primitív. Legalábbis a nagy többség. Különben nem fogadná be az üzenetet. És akkor nincs értékesítés ugyebár. Az okos politikus tehát csak megnéz egy aktuális reklámcsokrot, és máris tudja, mennyire nagyon legyen populista.

Itt van például ez. Prezentáció folyik éppen, flippchart és elegáns környezet. Ahogy kell. Ez olyan komolyos, tudományosos, üzletes hangulatot állít elő. Feeling. Egy szálló szép nagy teraszán vagyunk, lágy szellő lengedez, körben lenyűgöző hegyes panoráma. Fiatal, rokonszenves hölgy magyaráz. Hallgatóság komolyan, érdeklődve és értően hallgatja a mondandót. Pedig nem könnyű anyagról van szó, csak úgy zuhognak a tények, a megállapítások, a tudományos következtetések.

"Sok minden segítheti természetes emésztési folyamatainkat, melyek közül a Mezyn egy fontos apróság." És látunk is mindenféle teákat és fűszereket, meg a Mezynt, ami ugyan apróság, de nagyon fontos. És látunk bizonyító erejű ábrát is.

"Legyen szó stressz, rendszertelen étkezés, nehéz ételek okozta, vagy más emésztési problémáról," És látunk három testkontúrt, amelyekben rendre a stresszt egy kaktusz, a rendszertelen étkezést egy tégla, a nehéz ételt egy villámló felhő szimbolizálja. Tényleg nagyon szemléletes, és így tényleg sokkal könnyebben tudom követni.

" a Mezyn három természetes emésztő enzime gyengéden, mégis határozottan segít a kellemetlen tünetek enyhítésében." És látjuk, amint a három kellemetlenséget ábrázoló szimbólum színes kavargás közepette mosolygó napocskákká alakul. Minket pedig végképp meggyőz, hogy itt minden természetes, vagyis a természetes emésztési folyamatainkat három természetes enzim segíti, és az i-re a pontot a három, mint meseszám teszi fel, hiszen nekünk, gyerekeknek a három, a hét (lásd korábbi reklámkritika a meseszámokról) része az oly ismerős, és ennélfogva az olyannyira megnyugtató egyszerű kis világunknak. Maximálisan megbízunk a három hős lovagban, a piros zsírbontó, a sárga fehérjebontó, és a zöld szénhidrátbontó vitézben. Mert hogy pont ezt a hármat kell bontani itten. És milyen szépen mosolyog az a három napocska is. És amikor az előadó azt mondja, hogy neki már segített és hogy a Mezynnek köszönhetően könnyebben érezte magát, akkor ott hátul az a két hölgy egymásra mosolyog és bólogatásuk jelzi, igen, ők is meggyőzettek, ezentúl csak is ezzel a szerrel fogják könnyíteni az emésztésüket. Én persze buta vagyok, nem értettem az egészből semmit, de látva a hölgyek reakcióját, úgy csinálok, mintha értettem volna, és természetesen megyek utánuk és én is ezt a borsmenta, izé citromfű, vagyis édeskömény, azaz szódabikarbóna, dehogy, hanem fehérüröm, vagy inkább Nano-Silver, illetve talán MegaFlax, vagy mégis Chitosan, esetleg Digest Natural, de hát melyik is volt az? Ja bocsánat Mezyn készítményt fogom fogyasztani.

Most miért? Szerinted Józsi néni Fehérbütykösön valami szofisztikált, magasan ívelő okfejtést vár igazolandó miért ezt válassza? Neked hamar felkopna az állad ebben a szakmában. Csak el kell neki mesélni, ha az, amit eddig szedett nem használ, próbálja ki ezt, mert van egy ilyen is. És kész. Élni fog vele, mint ahogy élni fog szavazati jogával is. Ha netán befolyásolni akarnád, jobb, ha te is a kreatívok szavainak tiszta forrásából merítkezel.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}