Burger King reklám
*************************
Burger King Ernő Menü - 20s +++ Értékelés: 4,4/10
Ha valaki belép a .
***************
***************
Először is fogjam be a pofámat azért, mert ahogy olvasom, ez a kissé drágább menü most jobban fogy, mint az előzőleg kampányolt Skót nevű menü. Vagyis a pénz beszél, és azt mondja, a reklám sikeres. Másodszor is fogjam be a pofámat, mert igenis, az ilyen szerencsétlen balfék figurákat szereti a közönség, lásd például Emese, szinte alig akarták elengedni. Harmadszor is fogjam be a pofámat, mert akárhogy is, ez a reklám bevés. Mégpedig azzal, hogy azonnal érzelmi reakciót vált ki. Mindegy milyen előjelűt. És akkor megjegyzed. Ez a cél.
Na most tegyük fel, X átlagpolgár nem túl gyakran étkezik ilyen helyeken, de akkor is inkább a konkurenciát választja. Aztán meglátja ezt a reklámot a tévében. Ezek után azt várnók, hogy mostantól gyakrabban járjon ilyen helyekre, és MD helyett BK-ba. Vagy nem ez volna a cél? Csak a már meglévő fogyasztóinkat akartuk egy kissé drágább termék fogyasztására bírni? Tulajdonképpen ez is lehet, talán azért készült ez a reklám valamivel kisebb költségvetéssel. Mert szinte biztos, hogy Ernő megtekintése után nemigen generálódik új fogyasztói tábora a kérdéses étteremláncnak. Ugyan miért is kapnék kedvet hamburgergyártó váltásra, illetve egyáltalán hamburgerfogyasztásra, amikor magáról a termékről semmit nem tudok meg? Valami új íz? Nagyanyám receptje? Vagy a marha, amiből készítették a mindennapi szexmasszázsa közben lett kíméletesen kivégezve? Ehelyett egy eszelős tekintetű figuráról derül ki, hogy egyrészt félhülye, másrészt erre a félhülyére bízták a cég árstratégiájának kialakítását. Azt elkúrta, ezért jutalmul e sikertelen dolgozót állítják ki, mint cégük reklámját. Sőt! Aki megnézi a hosszabb változatot, megtudja, a fazon annyira degenerált, hogy most esik le neki, miszerint a sültkrumplit is tényleg ők csinálják, hogy amit most mond az látszani fog a tévében, és hogy nem nagyon tud összefüggő mondatokat előállítani. A főnök pedig ennek megfelelően úgy is beszél vele, mint egy retardálttal. És látjuk, Ernő fél. Retteg. Nagyon meg van ijedve. Nagyon meg van félemlítve. Ez egy ilyen cég. Ezek szerint. Rabszolga sorban, rettegésben tartja a dolgozóit. Hideg verítékük belekeveredik a húsmasszába. A félelem íze köszön vissza a hamburgerekben. A félelem véres hamburgerei ezek. Nem, nem akarok félelmet enni, nem akarom, hogy a félelem jeges ujjai lecsússzanak a torkomon, egészen a gyomromig, és jéggé dermessze egész testemet, hogy aztán ott múljak ki, ott a gyors-étkezde padlatán, mint valami nyomorult féreg, kilapulva a profitéhes tulajdonosok csizmatalpán.
Most mi van? Nekem ez így megy haza. Én egy érzékeny lélek vagyok. Asszociatív. Én midig egy picit tovább gondolom a dolgokat. Igen, ha kell Ernő vagyok, mindenki Ernője. És harcot hirdetek a lelki terror ellen, harcolni fogok Ernő lelki felszabadításáért, és igenis ez a harc lesz a végső?
Az utolsó néhány mondatot egy Ernő menü elfogyasztása után írtam. De ebből még nem lehet tudományosan megalapozott konzekvenciákat levonni, ehhez legalább ezer Ernő menüt kell benyomni, majd írni utána néhány sort. Aztán ezer Meki menüvel ugyanez, és az írások elbírálóinak nem szabad tudni, mely sorok mely menü elfogyasztása után keletkeztek. Most ezen dolgozom.
*******************************************************************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10
A látvány (Scene) - 5/10
A technika (Technology) - 4/10
{mxc}