1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Telekom reklám

*************************

telekom logo - SAMSUNG GALAXY A8 – 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyek felébresztik az érdeklődésedet valamely tevékenység iránt, és akkor te azt mondod, hm, tényleg jó volna ezt csinálni, de kéne hozzá valamilyen eszköz, amivel például ezt lehet csinálni. És amikor már a te ebbéli vágyad a reklámfilm végére az egekig fokozódik, akkor mondják neked ebben a filmben, hogy például ezzel lehetne. Persze lehetne pont ezer más eszközzel is, de hát pont mi voltunk itt, amikor ez a késztetés rád jött. Milyen érdekes véletlen, nem?

***************

***************

A fentiekből kifolyólag lehet jó általános tartalmú tartalmat készíteni, nem kell mindenféle termékspecifikussággal bíbelődni. Lehet például olyan jó emberséges, kedvességes, jópofaságosságos, érdekességességes, meglepőséges, mindenféleséges, akármilyenséges dologról beszélni.

„Egy társadalmi kísérletben hétköznapi emberekről készítettem fényképet.” Ez van kiírva csaknem olvashatatlan fehér betűkkel az első helyszínre, ahol egy fiatal hölgy épp egy álványra (statív) szerelt eszközt, vélhetőleg a reklámozandót, állítgatja fényképezéshez. Tehát megtudhatjuk, hogy ez egy társadalmi kísérlet, hogy ő most embereket fog fényképezni. Belső monológként ehhez azt teszi hozzá, hogy szeretném megörökíteni azt, amit szépnek találok. Ekkor azt hihetnők, csupa szép embert fog nyilván fényképezni. Fejlettebb szociális aggyal viszont épp azt hihetnők, pont ellenkezőleg, csupa ronda embert fog fényképezni, mert igenis mindenben, különösen az emberben mindig meg lehet találni a szépet, és minden ember szép, csak máshogyan. És ez olyan szép. Olyan közhelyes, és ez helyes, mert a reklámban éppen hogy helye van a közhelynek. Hiszen minél közebb, annál szélesebb a közeg, vagyis annál nagyobb a megszólított célcsoport.

Ennek jegyében aztán természetesen csupa szép embert sikerül neki fényképeznie, elvégre mégsem kockáztathatjuk meg, hogy a kedves rétegnéző esetleg ne találja szépnek, amit a kedves fényképező éppen szépnek talál. Legalábbis azok az alanyok, akiket a rövid reklámidőben láthattunk, többnyire szépek, még a kedvesen kerekded arcú leányzó is nagyon szimpatikus. Mondjuk a bölcsesség, amit elereszt magából az nem kifejezetten a mélységével ragad meg, de elvégre nem filozófiai szemináriumon vagyunk. Igaz? Szerinte tehát mindenki más, és ettől vagyunk különlegesek. És tényleg, ha valami különleges, vagyis más mint a többi, akkor ő más, és ha mindenki más, mint a többi, akkor mindenki más, vagyis mindenki különleges, kivéve az egypetéjű ikreket, akik csak az összes többi emberhez képest mások, vagyis különlegesek, de egymáshoz képest nem mások, vagyis egymáshoz képest semmi különös nincs bennük. Na persze az életük menete azért nem lesz teljesen azonos, például vélhetőleg nem ugyanaz az ember lesz a házastársuk mindkettőjüknek, kivéve, ha egypetéjű ikrekkel házasodnak, ami… mit hagyjak abba? Jó, akkor még csak annyit, hogy a táskás szemeire panaszkodó lánynak sem táskásak a szemei, hiába igyekeztek a sminkkel azzá tenni.

Aztán van még egy fehér mondat kiírva, amely szerint minden történet egy pillanattal kezdődik. Ez is milyen bölcs meglátás. Mint az, hogy ma van a tegnap holnapja. Meg hogy ez hátralévő életed első napja. Például sohase kezdődik egy történet két pillanattal, mert a második pillanat az már folytatása az elsőnek és így történetnek is. És még egy bölcsesség fehérrel kiírva: Legyél, aki szeretnél! Az más kérdés, hogy ez nem mindig sikerül, többnyire mindig nem, de itt most ugye a szépségről van szó, és ha most ezt egy nem túl szép ember mondaná, vagy lenne rá kiírva, akkor mindjárt kitüremkedhetne valamiféle mélyebb tartalom, de a már fentebb vázolt okoknál fogva, ez ugyebár kockázattal jár. Már nem a mélyebb tartalom, hanem a csúnya ember láttatása. Ezért ez a felirat is egy szép nőre van ráírva. Na jó, az utolsó leányzó tényleg ijesztő egy kicsit, de tökre látszik, vicsorgás és hülye szemüveg nélkül, vékonyabb szemöldökkel ő is abszolút rendben van.

Szóval igen, a nép szereti a bölcsességnek hangzó, de mégis könnyen érthető lózungokat, mert így az egyszeri is gondolhatja, lám, milyen igaz. És akkor ő egy ilyen milyen igaz hangulatba kerül, és akkor ő is szeretne majd az utcán mindenféle embereket fényképezni, amíg jól pofán nem vágja valaki. Igen, pontosan én sem értem, hogy ő akkor miért akar majd fényképezni méghozzá pont ezzel az eszközzel, de talán mert nem is ilyeneket akar fényképezni, hanem csak úgy fényképezni akar, mert a fényképezés most jól össze lett kötve ezzel a kellemes bölcsérzéssel, és akkor kapóra jön neki ez az ajánlat. Okos, bölcs embernek fogja magát érezni fényképezés közben. És amint látod, nekem nem is kellett a fenti okos és bölcs dolgok leírásához ilyen eszköz, úgyhogy nagyon tudom sajnálni, de én most elengedem ezt a lehetőséget. Ti pedig kicsi buta emberek, csak menjetek, vegyétek, vigyétek…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10