5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

trivago reklám

*************************

trivago szállodafoglaló portál – 30s +++ Értékelés: 5,6/10

Ez egy olyan in medias res reklám. Nem? Na persze most is jól beszólok neked, biztos nem tudod, mit jelent, mi? (Majd valaki azért értesítsen, hogy ez a beszólogatás vicces-e, vagy inkább alázó, mert ha vicces, többet nem csinálom. Kösz.) Na szóval ez egy olyan bele a közepébe reklám, mindjárt betesz téged valami izgalmasba, azonnal megragadja a figyelmedet, izgatottan várod a történet kiteljesedését, a konfliktus, a rejtély megoldását. És néznéd is te tovább, de ér téged egy nagy csalódás, mert hogy ez csak egy reklám.

***************

***************

Na jó, de nem épp ez a jó reklám titka? Mármint hogy felkelti a figyelmedet, kinyitja elmédet, kiüresíti lelkedet, és aztán durr bele a közepébe, már be is van égetve a termékinformáció. De, tényleg, mintha ez volna a jó reklám, nem tiltakozom, már ha eldöntöttük, hogy mire jó egyáltalán egy reklám. Igen, a jó sztori, a jó kezdet az jó kezdet, csak nehogy túl jó legyen, amely mellett elsikkad a termékismertető.

Képzeld el, 1974-ben vagyunk Bangkokban, mégpedig a Sziá hotelben. Május 5-én az igazgató lezárja a 348-as szobát, mert kísértetek lakják. Azt a mindenit. Mint egy igazi nagyfilm, úgy kezdődik. Kísértetes. Juj de izgulok, mi derül ki majd. Főleg, hogy sejtem, ez egy reklám. Tudod, én már megérzem az ilyesmit. Hiába, a nagy tapasztalat azért teszi a dolgát. Például megfigyeltem, miután kiírják, hogy reklám, azután egy csomó reklám jön. Ez is ebben a blokkban volt. Ezt a szakmai titkot most ingyen tártam fel előtted. De figyelj, mert két szellemirtó elkezdi vizsgálni az esetet. És képzeld, úgy tűnik, egy korábbi vendég szelleme kísért. Az igazgató úgy tippeli, talán az illető elégedetlen volt a szolgáltatással. Pedig ha az igazgató tudta volna, mi áll a rejtély hátterében…

Na most azt nem szabad ilyenkor, amit most én csinálok, hogy felteszek egy csomó szőröző kérdést, például hogy a szellemirtók miért nem néztek ki az ablakon, mint ahogy mi, vagy egyszerűen miért nem ismerték fel, valaki ember kicsit erősebb hangon énekel, és attól mozognak a tárgyak, rezegnek az ablakok, vagy hogy az utca másik oldalán zengedező hölgy (?) hangja mért csak pont ebben a szobában okozott anomáliákat. Lehet, mégis kísértet? Szóval ezt nem szabad csinálni, ez csak egy vicces reklám. Rövid. Mire kiakadnál ezeken, már el is felejtetted.

Azért nem is tudom. Engem zavart, hogy hülye megoldása volt a rejtélynek. Akkor már inkább ne is legyen megfejtés. Esetleg lehetett volna mondani, mi tudjuk a megoldást, mert mi mindent tudunk a szállodákról, stb. és hogy keresse fel honlapunkat, ha kíváncsi rá, és még tízezer szálláslehetőségre, vagy valami ilyesmi. Mert akkor szép nyugodtan ki lehetett volna találni valamilyen frappánsabb megoldást esetleg videóval is, például hogy tényleg kísértetek lakják, de nagyon barátságosak, mindennel meg vannak elégedve, rendesen fizetnek, és nincsenek extra igényeik. Na milyen? Arról nem beszélve, hogy a kedves rétegnézők erősebben motiválódhattak volna a honlap felkeresését illetőleg. De nincs mit tenni, ha én vagyok itt közel-távol a legtehetségesebb kreatív.

Nem, tényleg nincs semmi bajom az ilyen vicces reklámokkal, végül is akár tetszik, akár felhúzod magad rajta, mindenképpen megjegyzed, miről van szó. Ha épp utazást tervezel. Ha csak fél év múlva, akkor úgyis beírod a gugliba, hogy szállodafoglalás, vagy valami ehhez hasonlót és rögtön kijön, hogy booking.com. Bocsánat, ez az itt hirdetett brand is rögtön utána, szóval jó helyezéssel, és legalább verseny van. Össze tudod őket hasonlítani. Ha már a reklámban erre nem fektettek hangsúlyt, mármint hogy miért pont őket? Igaz, megtanultuk, múlt évi anyag, mindent nem lehet egyszerre belegyömöszölni egy reklámba, ilyen csak kivételes reklámzseniknek sikerülhet (én), tehát választanod kell. Legjobbság, vagy viccesség, vagy filozófiásság, vagy költőiség, vagy, vagy, vagy, a típusok rendszertanát a Reklámtípusok rendszertana és homológiás összevetése egyes evolucionista irányzatokkal című tankönyvemből tanulhatod meg a vizsgára. Nálam kapható, mindössze 11 526 Ft +ÁFA…

*******************************************************************************

Értékelés: 5,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 5/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 7/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10