1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Jar reklám

*************************

Jar mosogatószer – 20s +++ Értékelés: 4,0/10

Hogy miért írok megint egy mosogatószer reklámról? Ráadásul hogy erről már írtam is egyszer? Nos, magam sem tudom. Csak eltűnődtem egyszer egy nyári hajnalon, és eszembe jutottál drága reklámocska. Na így vagyunk ezzel mi, költők. Nem tudjuk megmagyarázni hogyan és miért jutott épp akkor épp az a gondolat az eszünkbe. És pont így vannak ezzel a kreatívok is. Már hogy hogyan mernek újból és újból ilyen primitív szarságokkal etetni minket…

***************

***************

Semmi, csak egy szokásos belépő vizsgakérdés a másodéves reklámegyetemi szigorlaton. (Van ilyen, hogy reklámegyetem? Ha nincs, stipi-stopi nekem jutott először az eszembe.) Mi újság? Még mindig Jar-t használsz? Nekem bevált. És akkor termékismertetés, miszerint a Jar sűrű és koncentrált, és akkor a nagyi hülyén bemutatósan tartva a terméket azt mondja, hogy tényleg jól választottál, és akkor jön a humor a közben oda türemkedő férj szájából, hogy férjet és mosogatószert is. Meg hogy a Jar hihetetlenül sokáig elég. És ez ki is van írva nagy betűkkel, hogy hitelesebb, hihetőbb legyen. És persze hihetetlenül sok tányér látszik szép nagy stócokban ragyogó tisztán, és persze megint látjuk, ahogy a szivacs egy puszta laza elhúzással a tányér felett abszolút gyári tisztaságot vág a hihetetlenül mocskos tányérvalóságban.

Szóval semmi extra, egyszerű mélysötét szabványos reklámpéldány. Érdekes azonban, hogy noha még mindig az van a csengőgombra írva, hogy Ádám, mégsem azt kérdezi a narrátor bácsi, hogy mi újság Ádám család, hanem csak hogy mi újság. Na most aki megnézi a régebben kritizált vonatkozó reklámot, rájöhet, hogy bizony itt a férj újra nősült. Akkor volt egy nagylánya és egy másik felesége. Most ez a felesége van neki, és tőle pedig ez a kislánya. Következésképpen az új feleség szerintem egyáltalán nem választott jó férjet, hisz az előző házassága egyáltalán nem volt olyan tartós, mint a termék, vagyis relatíve korántsem tartott olyan sokáig. Ugye itt arányítottuk a mosószeres flakon töltőtömegét annak ürülési sebességével, amit viszonyítottunk egy ideális házasság várható élettartamához viszonyított ténylegesen mért időtartamhoz, illetve ennek gyerekszám szerinti körintegráljához, amit ha Fourier sorba fejtünk, és logaritmikus skálán ábrázolunk, akkor a szingularitási pont origótól való távolságából azonnal meghatározható, hogy a termék lényegesen tovább használható, mint ez a hűtlen, csapodár, bodrosfejű, holdvilágképű bájgúnár. Érezték ezt tehát a kreatívok, miszerint itt erkölcsileg nem minden tiszta, és elhagyták a családot a mi újság után, hisz ha nem hagyták volna el, akkor mivel mindenki a jól ismert és szeretett családi miliőt és szereplőket várta volna megpillantani, és mivel nem ez következett volna be, csalódottságukban azonnal elzárkóztak volna e termék további megvásárlásától. Ó, de itt kérem profikról van szó, nem ám akármilyen jött-ment bloggerekről, mint például én, így tehát egyetlen huszárvágással, egyetlen szó elhagyásával megoldották, hogy ne érje drámai megrázkódtatás a kedves rétegnézőt, és továbbra is abszolút bizalmat szavazhasson e nagyszerű terméknek.

De tessék mondani, ki nézi itt rajtam kívül vissza a tárgyban már elhangzott reklámokat? Ki ilyen perverz? Rajtam kívül. Ebből is látszik, hogy a reklám a pillanat művészete, akárcsak a színház. Ez egy színházi műfaj kéremszépen. Itt és most. Csak hosszú, kimerítő reklámkampányok során lehet beleverni a kedves befogadóba némi storyboard-ot, storyline-t, vagy más ilyen szakkifejezéseket, már hogy egy konkrét szereplőre emlékezzenek több reklámspot megtekintése után is. Mert különben elszáll az élmény, mint gólyaf… (csak nem fogok leírni olyat, hogy mint gólyafing a levegőben).

De akkor is tök fura, hogy neked ilyen hülye apróságok szúrnak szemet, amelyek tök lényegtelenek, ebben a tök lényegtelen, normális ember által tökre nem nézett műfajban. Tulajdonképpen tökre igazad van, de ha én nem veszem észre az ilyen apróságokat, akkor soha nem fogok felnőni kreatívi magasságokba, és akkor soha nem vesznek be a buliba, és akkor soha nem fogok olyan tök sok pénzt keresni, mint ők. Tökre nem.,.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10

{mxc}