1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Kinder reklám

*************************

Kinder tejszelet – 30s +++ Értékelés: 5,2/10

A kreatív iskolában biztosan tanítják, pontosabban biztosan fejlesztik a kreatív növendékek azon érzékét, amely megsúghatja nekik, vajon milyen messze lehet eltávolodni a közvetlen termékismertetést tartalmazó üzenettől mégpedig úgy, hogy az igényfelkeltő hatás ne csökkenjen, mi több, sokkal inkább erősödjék. Szóval metafora, meg szimbólum, meg egyáltalán, mindenféle művészi izé effektusozás. És hát persze nahát hogy kell ez, hisz nehogy már cipőt a cipőboltból. Most tényleg nem ciki, szerintem is...

***************

***************

Azt nézd meg! A frigót! Szerinted miért kell ijesztgetni a kedves befogadót? Hogy ugyan ki figyel oda, hisz az egész pontosan negyedmásodpercig látszik? Te még nem hallottál tudatalatti reklámról? Igaz, ez megvolt vagy másfél másodperc, megnéztem még egyszer, ami már tudatosítható, vagyis nem tiltja a törvény, de mondd csak, te tudatosítottad mit láttál voltaképp a frigóban? Nos kérlek szépen a terméket tartalmazó polcon öt darab termék sorakozik élre állítva egymás mögött igencsak elvágólag, precízen, pontosan. Magának a terméktömbnek, mint téglatestnek az elhelyezkedése viszont nem párhuzamos a polc szélével, hanem szöget zár be azzal. Ízlésesen, mintha egy kiállításon lenne bemutatva. Látható még egy darab pöttyös tálka, némi epres tartalommal, továbbá két egymás tetején álló joghurtos ibrik. Gondolom te is ilyen rendet tartasz otthon a hűtődben.

Hogy ez most miért érdemel szót? Apróság, de hozzátartozik az úgymond feeling háztartásod felépítéséhez a termékkel kapcsolatban, amely jelen esetben a kiemeltség, a különleges hely összetevőjét szolgáltatja ebben a rendszerben. Ottan mintegy be van tárazva a termék, készen áll a sorozatlövésre. Érted? Sorozat, mennyiség. Sok van belőle. Tömeg. Biztonság. Na, értsed már meg. Nem ám egy szem árválkodik magányosan a frigóban, az rossz feeling. Szakma ez na, láthatod.

Ja igen, a hallucináció. Nekem ez volt a benyomásom. Gyerek hazajön, anya rögtön megkínálja az anyaggal. Mindketten kezdik belőni magukat. Nem is marad el a hatás. Gyerek mesélni kezd, és lám a mese azonnal manifesztálódni kezd mindkettőjük agyában, méghozzá nagyon plasztikusan, szépen. A vízesés, az állatok, szerintem skót felföldi gyapjas marhák, spíler vagyok tudod (google), és vélhetőleg már a kiránduláson is lőhették magukat, mert még a tanítónéni is eltévedt a gyerek szerint. Egyedül a gyerekre hathatott kevésbé a drog, mert végül ő mutatta meg a többieknek merre kell menni. A gyerek szerint. Anyának kerekre nyílik a szeme (naná be van tépve) és mondja: „Nahát, mennyi minden történt a kiránduláson!”

Nem, nem gondolom, hogy ez igen sajátos értelmezése a látottaknak, mert igenis én is egyike vagyok a befogadóknak, és rám így hatott. Ez tény. Tudom, nem ez lehetett a koncepció, de nekem akkor is így jött át, és kész. Persze, persze, kedves gyermekélmények, butuskásak, gyerekesek, de anyának mégis kedvesek (eltévedtek, tudtam, hogy ez a nő hülye, és még gyerekeket is bíznak rá), és közben persze majszoljuk a terméket, meleg, családias, békés hangulatban, jó érzések, jó ízekkel párosulnak, kész is van a feltételes reflexíved. Csak neked, csak most.

„Hűs, tejes krém két finom piskóta között.” És látjuk, amint a hűs, tejes krém lassan, premier plánban feltárul a ketté törő termék törésvonalában. Aztán a gyerek azt mondja, és ki is van írva, hogy nagy nap, kis szünettel. Pontosítok: a nagy napot a gyerek mondja a kis szünetet az anyuka. Jó szlogen. Nagy nap, kis szünet. Szóval a nap nagy volt, igaz volt benne egy kis szünet, de az szóra sem érdemes. Kibírtuk. Amikor azt a tejszeletet ettük. Na az picit kellemetlen volt, de... vagy megint tévedek? Tévedsz, mert nem veszed figyelembe a kedves rétegnéző ekkorra már kialakult alaphangulatát, vagyis hogy ő már ennél a pontnál elkötelezett híve a terméknek, és úgy fogja érteni ezt a szünetet, mint egy pillanatnyi kellemes szusszanós élvezetet a nagy nap boldog, de azért kimerítő rohanásában.

Jól van Tihamérom, értem én a koncepciód, jó gyerek vagy te, nem hiába járattalak a kreatív iskolába, azért küldd be anyádat, beszélnék vele, mert tényleg csak a te érdekedbe mondom, kéne valamit csinálnod ezzel a tejszeletes függőségeddel. Teljesen szétrágja az agyadat ez a cucc...

*******************************************************************************

Értékelés: 5,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 7/10

A technika (Technology) – 6/10

{mxc}