Nespresso reklám
*************************
Nespresso – 45s +++ Értékelés: 5,6/10
Ó istenem, mekkorát kaszálhatott ezen a kampányon ez a derék hollywoodi sármőr! Rettenetesen irigylem. Nem elég, hogy a filmjeiért is már csillagászati összegeket kap, ráadásul még ez is. Hej ha én egyszer ilyen gazdag lehetnék! Ez most rossz üzenet? Ugyan hagyjál már, ne alakoskodjunk. Te is szeretnél. Mert a pénz boldogít. És nekem nincs. Csak ez az istenáldotta tehetségem. Meg szépségem. Meg okosságom. Meg…
***************
***************
De legalább belekóstolhatok a gazdagok italába. Képzeld, meg tudom fizetni! Mondhatni egy tálból cseresznyézek ezzel a George fiúval. Ó, hát nincs is ő tőlem olyan távol! Nem igaz? Közösek a szokásaink. Tudnak közösek lenni a szokásaink. Mindjárt nem érzem olyan nyomorultul magam. Jól érzékelem jelen esetben a fogyasztói insight lényegét?
És ráadásul, itt adnak neki a pofájába is. Nehogy már azt gondolja, ő a legfontosabb a világon, meg hogy ő a világ közepe, meg hogy neki mindent szabad, meg mindent lehet, meg minden nő a lába elé borul, csak mert úgy rájuk mosolyog olyan clooneysan. Hát nem! Ittenség az a kávé sokkal fontosabb! De jó érzés a csalódott pofáját látni. Na, veszem az adást?
Nem veszem? Inkább a humor dominál itt? Mert hogy azért a valóságban igenis a lába elé omlanak? Na jó, azt is tudom, hogy a valóságban nem halnak meg a színészek, amikor a filmen meghalnak, mégis jó érzés látni, hogy… vagy nem is… Szóval azt akarom mondani, mégis jó érzés látni a csalódott pofáját.
Szóval mégiscsak jó érzés nézni ezeket a reklámokat, és akkor ezt én összekapcsolom azzal a kávémárkával, és akkor növelem a cég profitját tömegesen. Mondjuk nekem speciel olyan kávéfőzőm van, amely megőrli a kávét, szóval kvázi soha nem ittam ilyen clooneysat, de akár ihattam volna.
Azt mondtam az imént, jó érzés nézni ezeket a reklámokat. Úgy értettem, az átlag célcsoportnak. Gondolom. Nekem csak nagyon ritkán jó érzés nézni egy reklámot, legfeljebb annyit mondhatok, ez talán nem volt annyira irritáló. Ezek sem annyira irritálóak, de mégsem velük kelek, velük fekszem. Valahogy.
„Ha egyszer megtapasztalja a Nespresso minőséget, ön sem akar lemondani róla. Senki kedvéért.” Ezzel indít a szöveg, és lám, tényleg, ezek az adott kávéval megfertőzött nők, még a Clooney kedvéért sem mondanak le róla. Ez a koncepció. Szinte meg sem ismerik, vagy úgy tesznek, mintha meg sem ismernék a Clooneyt. Vagy megismerik, és akkor a sztár elbizakodottságára alapozva, ügyes trükkel elveszik az ő kávéját. Mert az fontosabb. Pedig jelen esetben csak egy kicsit kéne várnia a hölgynek, amíg a sármosság hoz neki egy másik kávét, de a hölgy annyira, de annyira türelmetlen, hogy még ezt sem bírja ki. Sőt! Hogy a lopást leplezze, rászabadítja a celebre a helyiség összes fiatal, jó nőjét, nehogy lelepleződjék a lopás. Valahogy csak jó nők vannak itt, és valahogy muszáj leplezni ezt a bűntettet. Szóval tök baromság az egész szituáció (direkt nem írtam szitut, mert modorosságnak tartom. Igen, hülye vagyok.), de tudom, viccességesen humoros, ne tessék a kákán is csomót keresni.
Igen, nagyon irigylem a sok pénzéért ezt a jóembert. (Ez egy ilyen keretes szerkezet.) Meg a reklámcéget. És a kreatívokat. „Csak” meg kellett fizetni a sármőrt, és szinte… nem szinte, hanem biztos a siker. Reklámcégeknél is így van ez, ha már gazdag vagy, egyre kevesebbet kell tenni azért, hogy még gazdagabb legyél. Ötleteim nekem is volnának, hogyan legyen kevésbé fontos a híres színész a reklámozandó terméknél. Mert annyira szeretnék nagyon gazdag lenni, hogy szinte már nem is szeretnék. Csak egy kicsit. Olyan átlag kreatívosan. Már akiknek éppen megy a szekér. Azt hiszem, alapítok egy reklámcéget. Egy ócska szekeret meg szerintem fillérekért veszek vidéken. Hadd menjen…
*******************************************************************************
Értékelés: 5,6/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 6/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 6/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}