1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Knoppers reklám

*************************
Knoppers töltött ostyaszelet ? 30s +++ Értékelés: 4,4/10
nápolyi dalt, benne zokog a szívem? illetve dehogy. Csak egy nápolyi szeletet. És nem zokog benne a szívem, csak fingom sincs, hogyan lehetne megkülönböztető reklámot csinálni egy töltött ostyaszerűségről, amikor kb. pont egymillióféle ilyen típusú termék van. Szerintem úgy lehet, hogy nem lehet. Ezt igazolja mellékelt filmecskénk is.

***************


***************
De ehelyett lehet bármit. Egész egyszerűen bármit. Tehát ez a reklám is az úgynevezett szabad asszociációs típusba tartozik, vagyis tök mindegy mi a termék, azt csinálsz, amit akarsz. Csak az a fontos, hogy mutass gusztusos képeket róla, és valakit, vagy valakiket, akik elélveznek tőle. Szóval könnyű feladat.

Mert itt van például ez a nápolyiféle. Eheti egy űrhajós az űrben, vagy egy hajós a tengeren. Ehetik földön, vízen, levegőben, esetleg föld alatt, és eheti hóhértól az örömlányon át az apácáig mindenki. Eheti boldog, boldogtalan, élő és holt, és ehetik mindenféle élethelyzetekben, és ehetik evés közben is. Eheted persze te is.

Esetünkben egy óvónő eszi. Miért épp egy Knoppers? – kérdezi magától az ifjú szép hölgy mintegy belső monológilag. Tehát úgy tűnik, valami olyasmit fogunk hallani, ami mégiscsak megkülönbözteti ezt a terméket a többi hasonlótól. Ebből következően kíváncsian várjuk, miért éppen? Nyilván úgy folytatódik majd, hogy azért, mert… Hát azért mert: szeretem a munkám, és imádom a gyerekeket – halljuk az okfejtést, és a hölgy ránéz a faliórára, ami épp féltízet mutat. Ugye te is érted, hogy miért, különösen az órás rávezetés segítségével. De hallgassuk tovább a vidám óvónénit, hátha keményebb érvelés következik. Sokat éneklünk, játszunk és mókázunk, de minden percben igénylik a figyelmem – közli, miközben egy szelet termékkel a kezében gesztikulál. Biztos mindjárt odaadja a gyerekeknek. Persze nem adja.

Ha ettől se lettél volna okosabb, segít a további magyarázat. És meg is mondja. Azt mondja meg is, hogy ő a Knoppersszel fújja ki magát. Hát ezért. Azért épp a Knoppers, mert ő azzal fújja ki magát. Ha a Balaton szelettel fújná ki magát, akkor épp a Balaton szelet lenne azért. De hát most nem azt reklámozzuk, és épp azért nem a Balaton szelet, hanem épp ezért a Knoppers. Azt hiszem ez már eléggé kielégítő magyarázat. Aztán jön a termékismertetés, mindenféle ínycsiklandozó képek felvonultatásával. Majd ismét a hölggyé a szó: És egy rövid pihenő után tele energiával játszunk tovább. Tehát pihent egy rövidet, addig a gyerekek mondjuk elvoltak, mert más óvónőt nem látunk a környéken, és feltöltődvén a termékkel újból üzemképes lesz a kedves hölgy. Édes kis életképpel fejeződik be a történet, ahol a nő egy játék mackót dobálgatva megkérdezi a gyerekeket, hogy mit csináljanak? A gyerekek azt javasolják, hogy mondjuk játszanak. Szóval semmi atomfizika, politika, szex, vagy erőszak, inkább ők játszanának.

Jó rendben van, bugyutácska keret történetecske, de hát nem ez a lényeg. Hanem a finom termék bemutatása.
De tudod mit? Mégiscsak ez kéne hogy a lényeg legyen. Pontosabban mi a fenéért nem lehetne valami kevésbé idétlent odatenni? Valami jópofát? Valami húsz másodperces kis etűdöt, valami húsz másodperces kis remekművet. Miért kell csak úgy odaszarni valamit? Jaj bocs, elkapott a hév. De tényleg. Például van az a dal, hogy küldök néked egy nápolyi dalt, benne zokog a Knippers töltött ostyám, amely egy ropogós ostya mogyoróval, nugát krémmel, tejjel és kakaóval. Hej de finom, hej, haj, és legyen ez a te napod. Ugye milyen szépen rímel? Szinte magától elénekli magát. Na így kell ezt csinálni…
*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 7/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}