1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)
Esplosivo parfüm reklám

*************************

Tonino Lamborghini Esplosivo parfüm - 20s +++ Értékelés: 4,8/10

Sokszor elmélkedtünk már azon, vajon hogyan lehet hatásosan egy illatot reklámozni? Mert ugyebár amiképpen a puding próbája az evés, akképpen próbája az illatnak a szaglás. Persze könnyű a dolgunk, ha a kérdéses illat azonos, vagy erősen hasonló valamiféle közismert illattal. Akkor csak hivatkozni kell rá, és könnyű a képi megjelenítés. Legalábbis van miből kiindulni. De mi van akkor, ha nem áll fenn ilyesféle egyértelműség?

***************


***************

Mivel a szagos-tévé lefedettség még hézagos, nem lehet, úgymond "szagold meg" típusú filmekkel operálni. Pedig milyen könnyű volna először egy büdös fiatalembert, esetleg fiatal nőt megszagoltatni a kedves nézővel, majd bepermetezvén a delikvenst az áruval, feketén-fehéren megéreztethető volna a különbség. Aztán ha merészebbek vagyunk, lehetne ugyanezt idősebbekkel is, vagy esetleg egy hajléktalan polgártárs megszimatoltatásával indítani. Vagy ellátogathatnánk egy kifejezetten illatos sertéshizlaldába.

De félre e terméketlen fantáziálgatással, hiszen, mint mondtuk, a szagos-tévé még nem kapható. Mi tehát a teendő?

Vegyük észre, problémánk teljesen hasonló a politikai reklámok, illetve kampányok kidolgozóinak kihívásaival, hiszen ott se lehet előre beleszagolni a választásokat követő egy év közhangulatába, amiképp a tévén keresztül egy kevert, mondhatni küvé illatba se. Igaz, lehet hivatkozni korábbi modellekre, hogy az milyen jó volt, miért ne lehetne jó, sőt jobb ez is, de a magyar gyanakvó nép. Még talán a saját orrának sem hisz. Viszont hisz az érzelmeinek, az emóciójának, és - legyünk őszinték - az irracionalitásnak. Ha valami túl racionális, az picit gyanús. Meg akarják dumálni a fejemet. Ha nem értem, ha se füle, se farka, akkor lehet benne valami.

Na ennek fényében tekintsük meg az adott munkát, vajon van-e benne kellő mennyiségű emóció és irracionalitás?

Szerintem egész jó a mű, hiszen direkte nem értelmezhető, mivel a bika illat, illetve egy Lamborghini gépkocsi illata nem biztos, hogy hónalj alá való. Viszont az a macsó férfi, az igen. Ha nő lennék, vagy meleg, ennyi hímség, ennyi tesztoszteronforrás (bika és macsógyerek) bemutatása hatására azonnal ilyen parfümben akarnám látni a páromat még akkor is, ha megvásárlás után kiderülne, tévedtem, amiért a szar illatát eddig kissé kellemetlennek találtam.

De így van ez jól, gondoljunk csak arra, hány olyan étek van, amitől gyermekkorunkban undorodtunk, de amit érett felnőttként már igencsak kedvelünk. Mert pszichés dolgok forognak fent ekkor itten. Insights. Az a bizonyos fogyasztói. Lám, a bika is meghunyászkodik, nem támad, csak kapál idegesen a patájával, mert megérezte az erősebb illatát. Nem az erősebb illatot, hanem az erősebb állat, a dominancia illatát. Az illat maga nyilván nagyon kifinomult, diszkrét, harmonikus, gyümölcsösen zamatos, meg ilyesmi, de a hatása, az nagyon uralkodói. Szóval ha te is ilyen állat akarsz lenni, ha szeretnéd, hogy minden nő a lábaid előtt heverjen, ha nagyon nagy sikereket óhajtasz elérni, ha... mit kerteljünk, ha Isten akarsz lenni, csak ugorj le ide a drogériába, és vedd meg.

Na jó, tudom, azért ez túlzás, itt csak arról van szó, a már amúgy is kedvelt márkád egy új illattal jelentkezik, amit úgy is meg fogsz szagolni a boltban mielőtt megveszed, hiszen józan, racionális emberi lények vagyunk. Valahol. Ezt a marhaságot pedig a bikával úgy is csak úgy szemlélted, mint egy érdekes, jól fényképezett képeslapot, amelyre kellemes ránézni. Nem vagy te hülyegyerek, mit verem itt a nyálam. És ebből következően nyilván azt a sok politikai marhaságot sem fogod bevenni, amit ezek itt össze szoktak és fognak hordani, nem lesz itt emocionális döntés a részedről, ezt is csak úgy szemléled, mint egy érdekes, jól fényképezett képeslapot, amelyre kellemes ránézni. Már ha szereted a kabarét.

Ja és még valami. Ha már ilyen mély politizálásra ragadtattam magam. Be kéne locsolniuk magukat a termékkel. A politikusoknak. Legalább a szaguk legyen jó. (Nekem vannak politikus barátaim is.)

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 5/10                                                            

{mxc}