Merci csoki reklám
*************************
Merci csokoládé - 30s +++ Értékelés: 5,2/10
Na jó kolléga, lássuk mit húzott. Aha. A reklámlíra esszencializmusának szubjektív percepciója, különös tekintettel a brand választás reflektív projektivitására. Szép téma kolléga, melyik konkrét művet hívja segítségül az elemzéshez? Merci csoki? Köszönöm. De melyik filmet? Ja, ugyanezt. Kezdheti, hallgatom.
***************
***************
Azzal kezdeném, hogy már a brand választás zsenialitásához sem férhet kétség, hiszen ajándékot sokszor a köszönet kifejezéseképpen adunk, és ha pont ez a termék neve, mármint az hogy köszönöm, akkor az mintegy beszél helyettünk, vagyis a vásárló remek ötletnek találja, hogy pont egy ilyen termékre lelt, és gratulál magának a zsenialitásához, és nem veszi észre, hogy ebből a szempontból mindenki zseni. Pedig csak a márkanév kitalálója volt az. Ismerek egy orvost, akinek több tonna ilyen csoki van felhalmozva a lakásában, és most készül édesség boltot is nyitni a praxis mellett. Én is gondolkodtam már azon, hogy más termékeknek is lehetne találóbb nevet adni erre a vásárlói attitűdre alapozva, mint például seggnyalóka márkájú nyalóka, vagy bélontó márkájú szamurájkard.
Na jó kolléga, témára.
Ja igen, szóval előbb engedje meg professzor úr, hogy saját előadásomban interpretáljam magát a költeményt.
Szó se leh...
Te vagy a legszebb csillag életem egén,
Te vagy a horizont a szívem tengerén,
Te vagy a napsugár, mely átjárja mindenem,
Merci, hogy vagy nekem,
Merci, hogy vagy nekem,
A költő itt egy virtuális szubjektumhoz intézi szavait, amit onnan tudunk, hogy a képi megjelenítésben mintegy öt szeretet céltárgyat különböztethetünk meg. Úgymint: egy darab egészen kisfiút, célzó személy apuka, egy fiatal lányt, célzó személy egy idősebb "gáláns" úr, egy darab nagypapát, célzó személy egy egészen kis lány, egy darab leszbikus párt, célzó és célzott nem beazonosítható, és kerettörténetként egy lányt, célzó személye egy fiú, aki először azt hiszi, hogy nem érkezett meg a lány a buszpályaudvarra, de mégis, csak egy busz egy ideig eltakarta. Na most a költemény azért univerzális, mert bármely ábrázolt szereteti relációra alkalmazható, vagyis a típusteremtés tipikus példájával találkozhattunk itt, ami a műalkotás szükséges feltétele. Ami pedig a szimbolikus metaforákat, illetve a metaforikus szimbólumokat illeti, a költő szinte zsonglőrként kezeli ezeket, mintegy perfektuálva az inkompatibilis komponenseket. Hiszen például az életnek igazából nincsen ege, de ha volna, akkor lennének rajta csillagok, és abból ő a legszebb. Aminthogy a szívnek sincs tengere igazából, de ha volna...
Elég lesz kolléga.
Pedig még szerettem volna ecsetelni, mi mindenét járhatja át a napsugár az embernek...
Mondom elég lesz kolléga. Hogy is hívják magát?
Merci Marci. Már úgy értem Merci Márton.
Na figyeljen Merci úr, még egy utolsó kérdés. Mit köszön meg dalában a költő a vers végén?
Hogy van neki ilyen csokija. Illetve nem, vagyis igen, szóval először, hogy van neki akinek adja, az ismétlésben meg hogy van neki ilyen csokija. Talán ezért az ismétlést helyesebb volna korrigálni arra, merci, hogy van nekem. Tehát a "vagy"-ot cserélnénk "van"-ra. Mert miért is tegezné a csokit ugyebár.
Hát akkor merci, kedves Merci Marci úr, ennyi volt. Elégséges. Azért nem jobb, mert ezt a költeményt én szerzettem, és hogy jön ön ahhoz, hogy korrekciós javaslatokat tegyen nekem. Nehogy már a nyúl vigye a puskát! Na takarodjék az elégségesével a szemem elől, mert még meggondolom magam!
Merci, hogy van nekem professzor úr. Elnézést.
*******************************************************************************
Értékelés: 5,2/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10
A látvány (Scene) - 6/10
A technika (Technology) - 5/10
{mxc}