1.0769230769231 1 1 1 1 1 Rating 1.08 (13 Votes)

Snickers reklám

*************************

Snickers - 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Mondom a lányomnak figyelj, ha ezt mondta neked, ne húzd fel magad. Magyarázd el neki, hogy az indulat nem jó tanácsadó. Be fogja látni. Jaj apa ez tök gáz. Nem értesz te ehhez. És akkor hirtelen felrémlett bennem, hogy nekem is felállt a szőr a hátamon, amikor az anyám konkrét tanácsokat adott, mit és hogyan mondjak a suliban egy adott helyzetet megoldandó. Hogy hogy jön ez ide?

Anyám egykor, és én most, felnőttként egyszerűen nem tudtuk, tudjuk beleélni magunkat gyermekünk korosztályának és iskolai, egyetemi osztályának, csoportjának konkrét viszonyrendszerébe, és így nem érezzük, mekkora égés lenne gyermekünk számára "jó tanácsunk" pontról pontra való követése.

Na és ki nem tudja még így beleélni magát a fiatalok viszonyrendszerébe? A kreatív, aki az alábbi munkát kreálta.

***************

***************

Az anya főz, az apa dolgozik, a gyerek játszik, a fiatal bulizik - amint azt már egy helyütt megjegyeztem. Sztereotípiák. Az a baj velük, hogy tévútra vezethetnek, hamisak. Általánosítani persze kell, ha célcsoportot akarunk megszólítani, de nem hülyén. Nézzük, itt hogy hülye?

Van egy csoki, akarjuk egyék fiatalok, mint gép. Tegyük bele csokit valami oltári jó, vagány, bevállalós, tök eszement buliba. Fiatalok markológépekben ülve, fémhordókkal röplabdáznak. Buli vonzó, fiatal bukik rá, benne csoki, összekapcsol, megy, vesz, vesz, vesz sok csoki, csinálni nagy profit nekem. Ha már markológépe nincs, de legalább van csoki. Fiatal pedig nézi reklámot, hátán szőr feláll, kreatív néni/bácsi szerint ilyenek vagyunk mi?

Én persze enyhe hányingerrel szemlélem, amint a bohókás, temperamentumos, életerős, bevállalós fiatalok méregdrága gépeket vágnak tönkre, nagy mennyiségű méregdrága üzemanyagot elpufogtatva, nem beszélve a szétvert hordókról, amelyekbe hogy mi lehet, abba talán jobb bele se gondolni. Na persze, nem én vagyok a célcsoport, a fiatalok ilyesmire nem gondolnak. Bíróságon majd mondják, fiatal vagyok, életkori sajátosság, bocsánatos bűn. Pszichológus igazolja. Én meg összekapcsolom az enyhe hányingert a reklámozott termékkel.

"Mielőtt kimerülnél, mert az van, hogy éhes vagy, tankolj fel egy Snickers-szel. És nyomás! Snickers! Megállni tilos!" Így beszélnek a fiatalok, tudod? Mondjuk a tankolj fel helyett én azt mondtam volna, hogy tolj be az arcodba egy Snickers-t. Tök poénos, király, sirály, lehidalsz tőle, lekaparod magad... elnézést, nem tudom pontosan, mi az utolsó frissítés szlengileg.

Nekem meg tessék szíves lenni egy olyan reklámot készíteni, vagy a régit elővenni, ami szépen elmondja nagyon szép képekkel illusztrálva, hogy ez a csoki egy olyan csoki, amiben van mogyi valami ragacsban, ami úgy nyúlik, és hogy nagyon finom. Meg hogy öreg, idős emberek szinte megfiatalodnak tőle, mert van benne sok energia. És akkor mehetnek ők is markológépekkel röplabdázni.

******************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 6/10

 

{mxc}