A média minden felületén ott visszhangzik a figyelmeztetés a megelőzést illetően. Azonban felkészülés ide, felkészülés oda, az influenza bárkit elérhet. A gyógyszeripar és a reklám karöltve még így is tudja a megoldást.
A reklám témáját a metró közegébe helyezték. Az egyik oldalon a betegek mennek lassan lefele, szimbolikusan a betegség bugyraiba. A másik oldalon szinte kilépve a plakátról ott tornyosul az egészséges ember. A betegek között mindenféle egyén megtalálható. Van itt nyugdíjas néni, anya a gyermekével, iskolás fiú. Most mégis mindannyian irigykedve gondolnak a túloldalon levő emberre. Hiszen ő már tudja a megoldást, neki sikerült. Ők még csak keresik a lehetőséget, vagy egyáltalán nem is tudnak róla.
Hova mennek ők? Valószínű végzik a hétköznapi tevékenységeiket, vásárolnak, munkába mennek, gyereket viszik az óvodába, iskolába. Hisz a betegség nem lehet kifogás, végezni kell a feladatokat. Igaz, jobb lenne mindezt egészségesen, mint így. Ezek az emberek ott a mozgólépcsőn nem teljes értékűek, ha beteg vagy nem vagy hasznos a társadalom számára.
A megoldás azonban itt van, a mozgólépcső másik oldalán ott a bizonyíték, neki sikerül, újra ember lett. Igaz, mintha nem törődne a másik oldalon levőkkel. Megteheti, ő már megtette amit meg kellett. Újrateremtődött.
{mxc}